Ako vaš automobil radi kako treba, vidite tanak sloj vodene pare kako izlazi iz auspuha. Zato je tako alarmantno vidjeti crni dim iz auspuha. Međutim, ne morate da brinete ako razumijete šta ga uzrokuje.
Šta znači crni dim iz auspuha?
Kada crni dim počne da izlazi iz auspuha, to znači da motor sagorijeva preveliku količinu goriva. Gorivo se može pomiješati u izobilju sa uljem unutar motora ili može biti kontaminirano. Ovo stanje se može pojaviti i kod benzinskih i kod dizel motora.
Postoje slučajevi kada crni dim ukazuje na manji problem koji se može brzo riješiti. Međutim, crni dim takođe može ukazivati na ozbiljno stanje, možda čak i da zahtijeva zamjenu motora.
Uzroci crnog dima iz auspuha
Začepljen filter zraka
Ako prašina ili zagađivači blokiraju filter za zrak, neće biti dovoljno zraka u cilindaru. Zbog toga će se sagorjeti više goriva, što će dovesti do crnog dima u izduvnim gasovima.
Osim toga, primijetit ćete jači dim kada je vozilo pod pritiskom. Ako snažno ubrzavate ili vučete teške terete, iz izduvne cijevi može izaći više crnog dima.
Neispravan injektor goriva
Kada mlaznice za gorivo rade kako je predviđeno, gorivo se raspršuje i ravnomjerno se širi u cilindar. Neispravni injektori se možda neće dobro zatvoriti ili se mogu začepiti, što oboje dovodi do problema.
Ako se u cilindre ubrizga više goriva, to uzrokuje da motor radi bogato. U komori za sagorijevanje neće biti dovoljno vazduha, što može dovesti do crnog dima iz izduvnih gasova.
Neispravan EGR ventil
EGR ventil je odgovoran za recirkulaciju izduvnih gasova kako bi se smanjile emisije izduvnih gasova. On uzima izduvne gasove i vraća dio nazad u komoru za sagorijevanje.
Kada se EGR ventil ošteti ili pokvari na dizel motoru, nema dovoljno plinova koji cirkuliraju. Kao rezultat toga, crni dim će početi izlaziti iz auspuha.
Loš MAF senzor
Senzori protoka zraka (MAF senzor) procjenjuju koliko zraka ulazi u motor. Sa ovim podacima, brizgaljke znaju koliko goriva treba kombinovati za sagorijevanje.
Međutim, kada se senzori pokvare, mogu se poslati pogrešni podaci. Ovo dovodi do toga da motor misli da mu treba više goriva nego što je potrebno, stvarajući bogato okruženje za rad. Kada se MAF senzor pokvari, primijetit ćete i probleme s performansama.
Naslage motora
Kako motor stari, počinju da se stvaraju naslage, što dovodi do crnog dima iz izduvnih gasova. Nusprodukti sagorijevanja počinju da se nakupljaju u brizgaljkama i komori za sagorijevanje. Ne samo da ove naslage mogu ometati performanse motora, već mogu na kraju dovesti do potpunog otkaza motora. Da biste spriječili ove naslage, važno je koristiti pravu vrstu goriva.
Još jedan od uzroka mogu biti i problemi sa pritiskom turbopunjača. Ako vozilo ima turbopunjač, loš pritisak turbopunjača može dovesti do crnog dima iz auspuha.
Kako riješiti ovaj problem
Očistite zračni sistem
Da bi sagorijevanje funkcionisalo kako je predviđeno, odgovarajuća količina vazduha mora ući u motor. Ako postoji nedostatak vazduha, gorivo će samo djelimično sagorjeti, što dovodi do crnog dima. Prvi korak je provjeriti zračni filter i uvjeriti se da nije začepljen. Ovaj dio treba redovno mijenjati, kao dio redovnog održavanja (mali servis).
Koristite aditive za gorivo
Naslage i ostaci iz procesa sagorijevanja mogu se nakupiti u cilindrima i mlaznicama goriva. Kako se naslage gomilaju, ekonomičnost goriva je smanjena, performanse su smanjene i može se vidjeti crni dim. Međutim, dostupni su aditivi koji će očistiti naslage. Da biste ih koristili, jednostavno slijedite upute na boci, općenito upućujući da stavite sadržaj u rezervoar za gorivo nakon punjenja.
Promijenite senzore
Ako MAF senzor šalje pogrešne informacije, u komori za izgaranje će biti prevelika količina goriva. Senzor možete pronaći unutar kućišta filtera za zrak. U nekim slučajevima moguće je jednostavno očistiti senzor i ponovo ga instalirati. Drugi put ćete ga htjeti zamijeniti kako biste osigurali ispravna očitanja.
Ako primijetite crni dim iz auspuha, preporučuje se odmah konzultirati stručnjaka za automobile kako bi dijagnosticirali problem i poduzeli odgovarajuće korake za popravak. Ignoriranje problema može dovesti do ozbiljnijih oštećenja i smanjenja učinkovitosti vozila.