Dim iz motora – uzroci

dim iz motora

Da li ste ikada vozili svoj auto i vidjeli bijeli dim kako izlazi ispod haube? Ovo stanje je zastrašujuće i alarmantno, posebno ako ne znate šta ga uzrokuje. Bijeli dim iz motora nije nešto što bi se trebalo pojaviti u normalnim okolnostima.

Kada vaš motor sa unutrašnjim sagorijevanjem radi onako kako je predviđeno, proizvodi mješavinu ugljen-dioksida i vodene pare. Ovo se kanališe kroz izduvni sistem i uglavnom neprimjetno. Međutim, kada postoji problem sa načinom na koji motor radi, može početi da gori nešto drugo.

Bijeli dim ukazuje na neki oblik kontaminacije. Umjesto da sagorijeva zrak i gorivo, motor sagorijeva nešto drugo. Najčešći razlog zašto dolazi do bijelog dima iz motora je zbog vanjskog curenja rashladne tekućine ili ulja. Eksternim curenjem rashladne tečnosti takođe može doći od pregrijavanja motora, koji potiskuje rashladnu tečnost iz sistema u motorni prostor.

Uzroci dima iz motora

Eksterno curenje rashladne tečnosti

Ako bijeli dim dolazi iz motornog prostora, najvjerovatnije imate vanjsko curenje rashladne tekućine ili se motor pregrijao. Kada rashladna tečnost dođe u kontakt sa vrućim dijelom, to će uzrokovati stvaranje bijelog dima. Curenje rashladne tekućine može biti uzrokovano različitim stvarima kao što su napuknuta crijeva rashladne tekućine ili loše zaptivke.

Loša zaptivka glave motora

Kada zaptivka glave “strada”, rashladna tečnost curi u motorni prostor ili u izduvnu cijev. Ako je ozbiljno, curenje bi moglo biti vidljivo na vanjskoj strani izduvnog razvodnika. Međutim, ovi problemi često ostaju neprimijećeni.

Ipak, stvarat će bijeli dim koji dolazi iz motora. Također može uzrokovati pregrijavanje motora, što dovodi do velikih oštećenja motora. Ovo je jedna od skupljih popravki za izvođenje, ali je neophodna ako želite da sačuvate svoj motor.

Slomljena glava cilindra

Ako glava cilindra pukne, rashladna tekućina može procuriti u cilindar ili komoru za sagorijevanje. Dok se miješa s gorivom, stvorit će isti bijeli dim koji se vidi kao i sa lošom zaptivkom glave.

Neispravan injektor goriva

Injektor osigurava da postoji odgovarajuća količina goriva za miješanje s kisikom za izgaranje. Većina modernih motora je visoko kalibrirana kako bi se osiguralo da ništa ne utiče na ovu mješavinu.

Međutim, ako injektor ne radi kako treba, mješavina bi mogla dobiti previše goriva. Budući da ovo gorivo neće moći pravilno da sagorijeva, primijetit ćete bijeli ili sivi dim koji izlazi iz izduvnih gasova.

Zaptivke ili ventili propuštaju

Motor je napravljen od brojnih brtvi i ventila koji moraju odraditi svoj posao da bi sve radilo kako treba. Ako jedna od zaptivki ili prstenova klipnog ventila počne da propušta, ulje može početi da curi.

Međutim, izgorjelo ulje obično ima više plave boje, ali se lako može zamijeniti s bijelim dimom. Činit će se bjelji kada je curenje minimalno, a na kraju će postati plavo.

3 vrste bijelog dima iz motora

  • Izduvna para
  • Dim slatkastog mirisa
  • Normalan bijeli dim

Izduvna para
Vaš automobil obično proizvodi paru kao dio izduvnih gasova. Ako niste navikli da je vidite ili upalite vozilo po hladnom danu, možda ćete biti uznemireni. Kada temperature padnu, izduvna para može izgledati intenzivnije, ponekad se pogrešno smatra dimom. Međutim, ako ovaj dim brzo nestane, vjerovatno nemate razloga za brigu.

Dim slatkog mirisa
Kada je bijeli dim gust i dolazi sa slatkim mirisom, možete se kladiti na curenje rashladne tekućine. Rashladna tečnost je veoma slatka. Međutim, kada se rashladna tečnost pomiješa sa gorivom, ona sagorijeva u motoru, stvarajući bijeli dim iz motora. Takođe će proizvesti izrazit slatki miris koji se razlikuje od bilo koje druge automobilske tečnosti. Kao što smo već spomenuli, loša brtva glave ili napukli cilindar mogu uzrokovati ovu situaciju, a oboje su skupe popravke.

Normalan bijeli dim
Ako primijetite bijeli dim koji izlazi iz motora, ali ne osjećate ništa jedinstveno, to bi moglo biti uzrokovano kondenzacijom u izduvnim plinovima. Kao i obična vodena para, kondenzacija se može nakupiti u izduvnim gasovima, posebno ako ujutro tek palite vozilo. Ovo bi trebalo biti kratkotrajno, međutim ako se dim nastavi, nešto nije u redu s vašim motorom što bi trebalo pogledati.