Uređaj koji pumpa ili ubrizgava gorivo u cilindre dizel motora poznat je kao Bosch pumpa ili pumpa visokog pritiska. Pumpa se obično pokreće lancem ili zupčastim remenom. Ovaj sistem je takođe povezan sa bregastim vratilom, što dovodi do njihovog međusobnog preplitanja. U tradicionalnim četverotaktnim motorima, rotira se upola manjom brzinom od radilice kako bi se omogućilo ispravno vrijeme procesa ubrizgavanja.
Ovi uređaji se znatno razlikuju od same pumpe za gorivo, koja je prvenstveno odgovorna za protok goriva iz svog spremnika ili rezervoara za gorivo. Ovo je dio sistema u kojem se gorivo izvlači iz rezervoara i pumpa duž sistema cijevi do bloka motora. Bosch pumpa tada gura gorivo unutar cilindara.
Bosch pumpa mora da radi u okruženjima visokog pritiska (zato se zove pumpa visokog pritiska). Iz tog razloga, mehaničari ili inženjeri koji rade na ovim sistemima, posebno na dizel motorima, veoma vode računa o ličnoj bezbednosti. Sama pumpa za ubrizgavanje goriva može eventualno potisnuti gorivo u ljudsko tijelo, uzrokujući ozbiljnu štetu pojedincu.
Simptomi kvara Bosch pumpe
Hajde da razgovaramo o tome kako da znamo da li su problemi sa vozilom koje imate uzrokovani kvarom Bosch pumpe. Simptomi kvara pumpe visokog pritiska su:
- Odgođeno pokretanje motora
- Oklijevanje ili prskanje pri ubrzanju između 2000 RPM do 4000 RPM
- Visoke temperature motora
- Zastoj vozila zbog napora ili temperature
- Manometar za pritisak goriva očitava niska mjerenja
- Slaba kilometraža goriva
Razlozi zbog kojih se Bosch pumpa (pumpa visokog pritiska) kvari
Svrha pumpe visokog pritiska, u kombinaciji sa niskotlačnom pumpom za gorivo, je da obezbijedi gorivo u motor vozila iz rezervoara. Kvar pumpe visokog pritiska može imati značajan uticaj na performanse vašeg vozila. Kvar sistema Bosch pumpe se prevodi u sledeće:
Pumpa za gorivo se bori da dovede konzistentan tok goriva u motor. Stanje pumpe za gorivo se pogoršava, što negativno utiče na njenu sposobnost da opskrbljuje gorivo pod odgovarajućim pritiskom. Stanje motora pumpe za gorivo stvara otpor u standardnim funkcijama. Razdušni ventil pumpe za gorivo ne može da se zatvori, snabdijevajući više goriva nego što je potrebno, i smanjujući ukupnu potrošnju goriva vozila.
Ova stanja, kao i gore navedeni simptomi, na kraju će dovesti do toga da vaše vozilo ne radi ili više puta staje.
Nedosljedna opskrba motorom gorivom
Kada motor ne prima dovoljno goriva iz sistema Bosch pumpe ili prima gorivo pod neispravnim pritiskom, ne može održavati sagorijevanje motora. To u konačnici dovodi do kvara motora: zaustavljanja ili se uopće ne pali. To može biti znak oštećenja Bosch pumpe, starenja pumpe ili čak začepljenja mehanizma. Ako vas prvi simptomi ne upozore na problem, lampica vašeg motora će se upaliti i može ukazivati na opisana stanja.
Poremećaj rada injektora
Još jedan razlog zbog kojeg ćete možda trebati popravku ili zamjenu Bosch pumpe je poremećaj rada injektora. O-ring ili sjedište kugle vašeg vozila mogu biti neispravni. To su pitanja koja treba riješiti što je prije moguće. Tehničar za popravku dizel motora može vam reći može li se Bosch pumpa popraviti ili je treba zamijeniti.
Pogoršanje stanja pumpe visokog pritiska
Starost vaše pumpe visokog pritiska može se u konačnici manifestirati u bilo kojem od ovdje navedenih simptoma, ali jedan od znakova toga je sličan prskanju pri ubrzanju. Međutim, umjesto oklijevanja, vozilo će naglo skočiti, kao da je pritisnuta papučica gasa. To se događa zato što, kako sistem pumpe stari, različiti dijelovi mogu biti u boljem stanju nego drugi zato što rade različitim brzinama. Dok neki dijelovi funkcionišu ispravno, a drugi ne, nedosljedni pritisci motora mogu dovesti do iznenadnih skokova auta tijekom vožnje.
Otvorite prelivni ventil Bosch pumpe
Prelivni ventil je namijenjen da igra ulogu u regulaciji pritiska goriva zatvaranjem i otvaranjem kada je to prikladno. Kvar ovog rasterećenog ventila, tj. ventil koji ostaje otvoren, dovešće prekomijerne količine goriva u motor, što će oštetiti efikasnost goriva i sniziti nivoe pritiska u sistemu pumpe visokog pritiska.
Kako ovo izbjeći
Očekuje se da će pumpa visokog pritiska trajati oko 10 godina. Nažalost, ovo je problem koji je s vremenom neizbježan. Ipak, postoji nekoliko stvari koje možete kontrolirati i koje će produžiti vijek trajanja Bosch pumpe:
- Redovno mijenjajte ulje
Mnogi ljudi imaju tendenciju da odlažu zamjenu ulja koliko god mogu, jer simptomi nisu odmah uočljivi. Ipak, nedostatak pravilne zamjene ulja će u konačnici rezultirati degradacijom vaše pumpe. Nedostatak podmazivanja sa odgovarajućih nivoa ulja izaziva trenje u ključnim mehanizmima, oštećujući pumpu visokog pritiska i zahtijevajući popravku. Smanjenje podmazivanja iz ulja također će rezultirati povećanjem razine topline, simptom koji može dovesti do otpora motora pumpe za gorivo i na kraju do kvara sistema.
- Izbjegavajte da rezervoar goriva bude prenizak
Još jedno uobičajeno ponašanje koje može uzrokovati trajno oštećenje Bosch pumpe je pražnjenje rezervoara za gorivo. Iako se može činiti kao manja briga za održavanje, nedovoljno goriva u rezervoaru će izložiti vašu pumpu prekomjernoj toplini i oštetiti njenu funkcionalnost. Uz to, težina goriva je važan faktor u sposobnosti sistema za gorivo da premjesti gorivo iz rezervoara u motor, tako da će nedovoljno goriva narušiti ovu funkcionalnost.
- Obratite pažnju na kvalitet goriva
Da, glasine su istinite. Vaš izbor goriva utiče na životni vijek vašeg vozila i ključnih mehanizama. Istraživanja su utvrdila da je “top-tier” gorivo sa aditivima za deterdžente najbolji za vaš motor, koji mu pomaže ne samo da radi glatko, već i da održava motor čistim.