Ako razmislite o tome, postoje stvari o vašem automobilu koje jednostavno nemaju smisla. Rečeno vam je da je više zraka dobra stvar za snagu, da su usis hladnog zraka, više lopatica, više ventilacijskih otvora, itd., odličan način da postignete više performansi. Tehnički je sve to tačno, ali hajde da se vratimo na tu liniju razmišljanja govoreći o curenju ili oštećenju usisnog razvodnika.
Može li zraka biti previše? Odgovor je da iako je više zraka općenito dobro, važno je znati da neregulirani protok zraka u motor može postati ogroman problem. Dodatak vazduha koji ulazi u motor za koji kompjuter vašeg automobila ne zna šta da radi ili odakle je došao dovodi do velikih problema sa njegovim omjerom vazduh-gorivo.
Dakle, ako zaptivka usisnog razvodnika curi, to može biti jako loše. Oštećenje komponente može dovesti do problema sa sistemom rashladne tečnosti i uzrokovati zastoj ili još gore. Šta je usisni razvodnik? Zašto je to važno?
Šta je usisni razvodnik?
Usisna grana dovodi vazduh do cilindara. Zajedno sa kućištem leptira za gas, usisnikom zraka i sistemom za dovod goriva, razdjelnik pomaže u isporuci odgovarajuće mješavine zraka i goriva za sagorijevanje u motoru.
Usisne grane su napravljene od nekoliko glavnih komponenti, koje uključuju plenum i vode. Plenum je rezervoar koji zadržava vazduh dok ne bude potreban u cilindrima. Vozači prenose taj vazduh od plenuma do svake glave cilindra.
Kako mogu znati da nešto nije u redu sa mojim usisnim razvodnikom?
Ne, nećete dobiti nikakvo upozorenje na kontrolnoj tabli. Međutim, kada zaptivka usisnog razvodnika počne da se curi, počeće da se dešavaju neke stvari koje će vas upozoriti, kao što su:
Curenje tečnosti
Ako su zaptivka ili razdjelnik oštećeni na neki način, rashladna tekućina će na kraju pobjeći i procuriti ispod vozila. Ovo će generalno biti drugačije i izraženije od kondenzacije koju vidite ispod automobila ljeti dok radi klima uređaj.
Loše performanse i hlađenje
Ako je zaptivka usisnog razvodnika loša, to se može odraziti na mješavinu zraka i goriva u motoru, što onda može pokvariti performanse motora. Možda ćete primijetiti smanjenje snage, neravnomjerno ubrzanje, pa čak i povratni udar.
Isto važi i za sistem hlađenja motora. Ako je zaptivka usisnog razvodnika loša, to može dovesti do curenja rashladne tekućine, što može uzrokovati porast temperature motora.
Zastoj u radu
Ako negdje postoji curenje zraka u razdjelniku, previše zraka može ući u motor, što će promijeniti brzinu praznog hoda. Auto može čak i stati pri nižim brzinama.
Povećana potrošnja goriva
Curenje zraka može uzrokovati da kompjuter automobila uravnoteži jednačinu dodavanjem više goriva. To znači da motor troši više goriva da bi obavio istu količinu posla.
Mogu li voziti sa lošim usisnim razvodnikom?
Iako je vjerovatno moguće voziti s lošom usisnom granom, to svakako nije preporučljivo. Čak i ako možete bezbjedno stići do svog odredišta – a to je, nadamo se, vaš lokalni mehaničar – možete na kraju prouzročiti drugu štetu vašem vozilu u tom procesu. To može uključivati pregrijavanje i gubitak tekućine ili čak nešto tako ozbiljno kao nesreća ako automobil stane dok je u pokretu.
Koliko košta popravak? Mogu li to učiniti sam?
Osim ako niste iskusni kućni mehaničar sa odgovarajućim alatima i sigurnim mjestom za rad, vjerovatno je najbolje da višestruke poslove prepustite profesionalcima. Koraci za uklanjanje, zamjenu i sigurno ponovno povezivanje svega mogu biti teški za razumijevanje bez iskustva, a posljedice ukoliko nešto zabrljate mogu biti ozbiljne.
S obzirom na to, važno je napomenuti da plaćanje nekoga da popravi usisnu granu neće biti jeftino. U prosjeku se očekuje da će platiti između 100 i 400 eura za popravke. Većina tih troškova odnosi se na rad.
Objašnjenje termina vezanih za usisnu granu
Rashladna tečnost
Rashladna tečnost je tečnost u hladnjaku koja je dizajnirana da promijeni tačke smrzavanja i ključanja vode, što sprječava zamrzavanje ili pregrijavanje auta. Također pomaže u podmazivanju dijelova koje dodiruje, što može pomoći u sprječavanju oštećenja kritičnih dijelova kao što su pumpa za vodu i brtva glave.
Zastoj
Zastoj samo znači da je motor prestao da se okreće iz jednog ili drugog razloga. U slučaju zaptivke usisnog razvodnika, problem je povezan s tim da motor ne prima odgovarajuću količinu goriva ili zraka, što može uzrokovati velike probleme sa standardnim radom motora.
Vazduh-gorivo
Smjesa zraka i goriva je idealan omjer zraka i goriva za pravilno funkcionisanje motora. Također je od vitalnog značaja za pravilno vrijeme paljenja i paljenja općenito, gdje su lokacija, vrijeme i trajanje sagorijevanja važni.
Usis zraka
Usis zraka je dizajniran da dovodi zrak u motor. Obično je to duga cijev koja ide iza rešetke u motor. Prolazi kroz filter i obično prolazi kroz rezonatorske komore, koje su postavljene kako bi pomogle glatkom protoku zraka.