Štop svjetla ne rade?

štop svjetla ne rade

Upravo vam je rečeno da vam štop svjetla ne rade. Često je to od strane kolege vozača, ali ponekad i od policajca, što nikada nije zabavno iskustvo. Ovo je problem koji ima sigurnosne i pravne implikacije, tako da je osiguranje da imate štop svjetla koja rade ključno iz bezbroj razloga. Podjednako je važno razumjeti kako funkcioniraju i kako riješiti probleme.

Na većini vozila danas na cesti, kočiona svjetla i dalje funkcionišu na način na koji su radila godinama – preko prekidača postavljenog na papučicu kočnice ili hidrauličkog prekidača koji se nalazi na kočionom vodu ili samom glavnom cilindru. Izvor napajanja od 12 V, koji je zaštićen osiguračem, nalazi se na jednoj strani ovog prekidača. Druga strana je mjesto gdje se snaga šalje na štop svjetla nakon što pritisnete papučicu kočnice, što pokreće krug da se zatvori i sijalice kočnice svijetle.

Mnoga novija vozila imaju krug prekidača štop svjetla koji je povezan s nečim što se zove kontrolni modul karoserije ili skraćeno BCM. BCM-u se dostavljaju informacije za uključivanje štop svjetala kada je strujni krug zatvoren ili uzemljen (nakon što pritisnete papučicu kočnice). BCM dodatno dijeli status prekidača s drugim kompjuterskim modulima u vašem automobilu, stvarajući mrežu prenesenih podataka.

Ove karakteristike moraju uvijek funkcionirati, ali kao što svi znamo, komponente automobila mogu se pokvariti. Kako biste izbjegli kaznu ili nesreću, možete sami riješiti probleme sa svjetlom kočnice prije nego što odvezete automobil mehaničaru. Hajde da prvo pogledamo uobičajene uzroke kvara štop svjetla i šta možete učiniti da pokušate riješiti problem.

Zašto štop svjetla ostaju ugašena ili upaljena non-stop?

Postoji niz razloga zašto se vaša štop svjetla ne gase ili pale. Neki od najčešćih razloga zbog kojih su ugašena ili neispravna uključuju:

  • Problemi sa prekidačem
  • Problemi sa krugom prekidača štop svjetla – obično masa
  • Pregorjele sijalice
  • Utičnica štop svjetla je pokvarena ili je korodirana
  • Prekidač pokazivača smjera je neispravan

Sijalica kočnice je prvo što biste trebali provjeriti jer je to najlakši i najjeftiniji popravak. Ako to nije problem, morat ćete znati kako riješiti probleme sa samim prekidačem ili njegovim krugom – nešto što je mnogo lakše reći nego učiniti.

Kako riješiti problem ako štop svjetla ne rade

Kako biste ispravno riješili ovaj problem, prvi i najvažniji dio opreme koji će vam trebati je multimetar (voltmetar) i/ili svjetlo napona (sonda). Multimetar će se obično pokazati boljim za testiranje terena i kontinuiteta. Ako niste sigurni kako pravilno koristiti multimetar, prvo ćete se pozabaviti time, jer ostatak članka pretpostavlja pravilno korištenje opreme.

Kao što je već spomenuto, počnite provjerom sijalice i svih osigurača označenih štop svjetlima / žmigavcima / zadnjim svjetlima. U mnogim vozilima, nit vašeg žmigavca dijeli i štop svjetlo. To znači da kada je vaša papučica kočnice pritisnuta, ova žarna nit svijetli. Ako se papučica kočnice pritisne kada je pokazivač pravca uključen, pokazivač pravca i dalje mora uključivati ​​i gasiti ovu već upaljenu sijalicu, ništa drugačije nego da pedala kočnice nije pritisnuta. U većini vozila, krug štop svjetla je u vezi sa krugom pokazivača smjera.

Nakon što je sijalica isključena, vaš sljedeći korak je provjeriti grlo. Ovisno o stilu utičnice, potražite koroziju, otopljenu plastiku i provjerite je li utičnica potpuno čista. Mnoge utičnice će imati dielektričnu mast (koja se obično naziva mast za sijalice) u sebi – ovo je dobra stvar za spriječavanje dosadne korozije. Međutim, radi dijagnoze, morat ćete očistiti što je više moguće masnoće. Mnogi problemi sa svjetlom kočnice mogu se pratiti do loše utičnice, a vizualni pregled je obično prvi korak u dijagnosticiranju ove vrste problema. Očistite grlo ako je prljavo mikro turpijom, brusnim papirom, žičanom četkom ili električnim rastvaračem i ponovo testirajte sijalicu.

Ako i dalje postoji problem, sljedeći korak je testiranje napona i mase. U ovom trenutku, dobra je ideja nabaviti dijagram ožičenja koji će vam pokazati koje žice na zadnjim svjetlima su odgovorne za vaše napajanje od 12 V do štop svjetala i gdje se nalaze uzemljenja. Neki tereni su tačno kod zadnjeg svetla, dok drugi dijele zajedničku osnovu na lokaciji, kao što je prtljažnik ili podvozje vozila.

Testiranje napona i mase uključuje korištenje multimetra za ispitivanje utičnice i žica, počevši od zadnjeg dijela automobila gdje se javlja većina problema. Svjetla na zadnjem dijelu automobila obično dijele zajedničku osnovu ili niz osnova, a često to može biti krivac zbog korozije ili prljavštine.

Počnite tako što ćete pronaći pouzdano tlo na karoseriji ili u prtljažniku vozila. Ovo može biti čist, otvoren vijak ili čista površina karoserije iza jednog od zadnjih svjetala. Za referencu, cijelo tijelo vozila djeluje kao uzemljenje, tako da kada nađete dobar komad izloženog metala karoserije, trebali biste imati dobar izvor tla. Stavite svoj multimetar na DC volte i neka partner pritisne papučicu kočnice na komandu.

Započnite testiranjem klinova utičnice koji zahvaćaju nit štop svjetla. Ako je ova utičnica dvostruka, druga sijalica su vaša svjetla za vožnju, a ona se mogu lako pronaći jednostavnim uključivanjem svjetala vozila radi identifikacije. Ako se na utičnici ne pronađe napon, pratite žicu od 12 V iz utičnice koja je identificirana kao žica svjetla kočnice natrag i testirajte dio žice. To se može učiniti pomoću igle za sondiranje na vašem multimetru kako biste u suštini “uboli” žicu. Ovo radite kako biste isključili da je nešto u utičnici loše. Ako iznenada imate 12V kada ubodete žicu, znate da je vaš problem ili u utičnici ili masi. Zatim, testirajmo teren.

Kako testirati loše veze za uzemljenje?

Uzemljenje je stalni neprijatelj na bilo čemu sa 12V DC napajanjem. Samo mala količina korozije tokom vremena, i odjednom uzemljenje neće ispravno funkcionirati, ostavljajući otvoreni krug. Za testiranje uzemljenja, najlakše rješenje je staviti vaš voltmetar u postavku kontinuiteta (Ohms). Većina mjerača će imati postavku za testiranje zvučnih dioda, što znači da kada se dvije sonde dodirnu zajedno, iz mjerača ćete dobiti zvučni bip, što je daleko lakše nego buljiti u ekran. Ova postavka je idealna za testiranje ispravnosti ovih uzemljenja uz dobru vezu.

Dodirnite jednu od sondi na svoj vijak za uzemljenje koji ste identificirali u ranijem testu. Sada testirajte sve spojeve uzemljenja dodirivanjem sonde na metalnu spojnu ušicu ili terminale što bliže vijku ili području za uzemljenje. Ako čujete bip, znate da je tlo dobro. Čak i uz ovo, dobra je ideja olabaviti vijak uzemljenja, očistiti terminal i ponovo instalirati. Prilikom testiranja terena, ako ne čujete zvučni signal, znate da ne ostvarujete kontinuitet od vaše dobre, poznate tačke uzemljenja do tla koje se testira, zbog čega je ovo mjesto za testiranje sumnjivo. Testirajte lokacije uzemljenja ili žice sve do utičnice kako biste bili sigurni da je vaše uzemljenje i dalje čvrsto.

Dalje riješavajte problem u krugu štop svjetla

Ako su sva uzemljenja na zadnjem dijelu vozila u redu, a još uvijek nemate napona ni na jednom od 12V izvora ovdje, vaš problem je dalje uzvodno. Problemi sa ožičenjem dalje mogu dovesti do ove vrste problema. Ako je žica u kratkom spoju ili je pukla, morat ćete je pratiti sve do kočnice i prekidača štop svjetla.

Problemi sa BCM-om mogu dovesti do otkazivanja štop svjetala u automobilima koji koriste BCM kao okidač. Mehaničar bi trebao provjeriti da strujno kolo nije prekinuto. Ako je netaknut, mehaničar će morati ili pogledati dostupni tehnički servisni priručnik ili zamijeniti sam BCM.

Problemi sa prekidačem

Mnogo puta je krivac prekidač štop svjetla. Postoji nekoliko mogućih uzroka da se pokvari. Prekidač se aktivira pritiskom na pedalu i može se zaglaviti u položaju OFF ili ON, ostavljajući vas bez štop svjetala. Pregledajte priključak na prekidač i uvjerite se da nema korozije ili oštećenja, a zatim se zamjenski prekidač može instalirati i kupiti u vašoj lokalnoj automehaničarskoj radnji. Ponekad se prekidač može podesiti tako da manji hod pedale uključuje ili isključuje prekidač, pa imajte to na umu.

Na starijim vozilima, poput klasičnih automobila, prekidač štop svjetla je često hidraulički prekidač, montiran direktno u krug kočione tečnosti – obično se povezuje na kočioni vod ili na glavni cilindar. Kada se poveća pritisak kočione tečnosti (jer su kočnice uključene) ovo pokreće prekidač. Ovaj prekidač će imati 2 konektora u obliku metka na sebi koji su skloni koroziji. Prvo ih očistite u skladu s tim, a zatim potražite zamjenu prekidača.

Kao što je već spomenuto, kočioni krug obično putuje kroz prekidač pokazivača smjera. Iako neuobičajeno, neka vozila mogu imati neispravan prekidač pokazivača smjera koji će vam i dalje dati pokazivače smjera, ali uzrokovati da vaša štop svjetla ne funkcionišu ispravno. Kada vas rješavanje problema vodi u slijepe ulice, nemojte zanemariti ovaj prekidač kao mogućnost.