Šta su Torzione osovine

Torzione osovine su vrsta osovina koja se može koristiti za ovjes vozila. Međutim, za razliku od spiralne opruge ili lisnate opruge, njena funkcija nije odmah očigledna. Neuvježbanom oku torziona osovina izgleda kao obična osovina.

Torzione osovine su izrađene od opružnog čelika. U stvari, jednostavan opis bi izgledao ovako: “Torziona osovina nije ništa drugo do ispravljena zavojna opruga.”

Način na koji radi je prilično jednostavan, jer je otporan na torziju ili uvrtanje. Kada se torziona osovina postavi u sistem ovjesa, ona se montira u svom prirodnom stanju. Jedan kraj se postavlja na donju kontrolnu ruku, a drugi na fiksni položaj na šasiji. Napetost opruge se postavlja okretanjem šipke. Ova osovina radi tako da se vrati u prvobitno stanje. Protivrotacija tjera donju upravljačku ruku prema tlu, efektivno suspendirajući vozilo na isti način kao što bi zavojna opruga ili lisnata opruga.

Koje su prednosti torzionih osovina?

Iako su Chrysler vozila, poput Chargera, koristila torzione osovine, nisu bila prva ili jedina vozila koja su ih imala. Ovakvi sistemi oslanjanja prvi put su se pojavili u automobilima 1930-ih godina, a do nedavno su se koristili za putnička vozila.

Poželjni su zbog svoje legendarne izdržljivosti i prirode bez održavanja. Ipak, nije pouzdanost sve što ih je učinilo hitom za performanse i off-road publiku. Podesivost je još jedna stvar koju mnogi ljudi vole kod njih. Većina vozila sa torzionom šipkom ima vijak za podešavanje. Okretanjem ovog vijka mijenjate položaj ključa torzijske osovine, ili poluge, koja je fiksirana na nju, dodajući ili otpuštajući zavoj sa osovine.

Drugim riječima, možete promijeniti visinu vožnje kad god želite. Ovo pomjera geometriju i može predstavljati probleme na drugim mjestima u sistemu, ali to je i dalje prilično velika stvar za svakoga ko želi da izvrši promjene na svom vozilu u hodu. Većina svega što može parirati ovoj osobini je skupo ili komplikovano, ako ne i jedno i drugo.

torzione osovine
torziona osovina

Zašto se torzione osovine još uvijek ne koriste?

Torzione osovine nude najbolju pouzdanost i prilagodljivost. Takođe su nevjerovatno stabilne, nude pristojan kvalitet vožnje i mogu se relativno lako mijenjati u poređenju sa drugim tipovima opruga. Oni su zaista kompletan paket. Pa, gdje su one?

Pa, da budemo pošteni, one imaju dosta nedostataka. Jedan od najčešćih problema koji se postavlja kod torzionih šipki je da one ne pružaju fleskibilnost. Fiksna brzina opruge prisiljava vlasnike da prave kompromise kada traže performanse ili udobnost. Takođe, u zavisnosti od tačnog pozicioniranja, one mogu biti osjetljive na krhotine i prepreke i često su krivi za prekomjerno opterećenje drugih komponenti. Ranjivo pozicioniranje je posebno zabrinjavajuće jer čak i mali urezi na torzijskoj osovini mogu lako dovesti do loma pod opterećenjem.

Zavojne opruge i lisnate opruge mogu ponuditi fleksibilnost. Zavojne opruge se takođe uklapaju u različite sisteme ogibljenja koje moderni vozači smatraju povoljnim. Već sami ovi faktori jasno pokazuju zašto torzione osovine nisu tako uobičajene kao što su bile. Opet, one se još uvijek često koriste na borbenim vozilima, a još uvijek ih možete pronaći u raznim trkačkim aplikacijama, kao što su sprinterski automobili pa čak i F1 automobili.