Šta je antifriz?
Antifriz ili rashladna tečnost motora je obojena tečnost koja se pomješa sa vodom kako bi pomogla u regulaciji vašeg motora tokom ekstremnih temperatura. Kako se vanjska temperatura mijenja iz vruće u hladnu rashladna tečnost se pumpa kroz blok motora kako bi se održala ravnomjerna radna temperatura. Međutim, antifriz ne reguliše samo temperaturu. Održavanje odgovarajućeg nivoa tečnosti takođe pomaže u sprečavanju korozije.
Kako antifriz radi?
Antifriz se miješa sa vodom, obično u omjeru 50/50, i sipa se u odgovarajući rezervoar u vašem motoru. Hemijski etilen glikol se koristi kao osnova za stvaranje tečnosti koja se pumpa kroz motor vašeg automobila kako bi se regulisala i održala optimalna radna temperatura tokom ekstremno toplih ili hladnih vremenskih uslova.
Vrste antfriza
ANTIFRIZ G11
Antifriz G11 se proizvodi na klasičnoj silikatnoj bazi, sadrži paket anorganskih aditiva. Ova vrsta rashladne tekućine korištena je za automobile proizvedene prije 1996. godine. Zahvaljujući silikatnoj bazi, G11 obavlja sljedeće funkcije:
- stvara zaštitu za površine, sprečavajući da ih etilen glikol ošteti
- usporava širenje korozije.
Prilikom odabira takvog antifriza (njegova boja je plava i zelena), obratite pažnju na dvije karakteristike:
- rok trajanja ne prelazi 3 godine, bez obzira na kilometražu. Tokom rada, zaštitni sloj postaje tanji, ovi dijelovi, dolaskom do rashladnog sredstva, dovode do njegovog ubrzanog trošenja, kao i oštećenja vodene pumpe;
- zaštitni sloj ne podnosi visoke temperature, više od 105 stepeni, tako da je prenos toplote G11 nizak.
Svi nedostaci se mogu izbjeći blagovremenom zamjenom antifriza i sprječavanjem pregrijavanja motora.
Takođe zapamtite da G11 nije pogodan za vozila sa aluminijumskim blokom i hladnjakom jer ih rashladna tečnost ne može zaštititi na visokim temperaturama.
ANTIFRIZ G12, G12 + I G12 ++
G12 antifriz je crvene ili roze boje. Više ne sadrži silikate; temelji se na karboksilatnim spojevima i etilen glikolu. Prosječni vijek trajanja takvog rashladnog sredstva je 4-5 godina. Zahvaljujući pravilno odabranim aditivima, antikorozivna svojstva djeluju selektivno. Antifriz G12 se koristi u motorima velikih brzina sa radnom temperaturom od 90-110 stepeni.
Antifriz G12 ima samo jedan nedostatak: svojstva protiv korozije pojavljuju se samo u prisustvu rđe.
G12 +: ne razlikuje se mnogo od svog prethodnika, boja je crvena, poboljšan je i postao je sigurniji i ekološki prihvatljiviji. Sastav sadrži antikorozivne aditive.
G12 ++: Najčešće ljubičasta, poboljšana verzija karboksiliranih rashladnih tečnosti. Ovaj antifriz se razlikuje od G12 i G12+ po prisutnosti silikatnih aditiva, zahvaljujući kojima antikorozivna svojstva djeluju preventivno i sprječavaju stvaranje rđe.
ANTIFRIZ G13
Nova klasa antifriza dostupna je u ljubičastoj boji. Hibridni antifriz ima sličan sastav, ali optimalniji omjer silikata i organskih komponenti. Takođe ima poboljšana zaštitna svojstva. Preporučljivo je mijenjati ga svakih 5 godina.
Koliko često treba mjenjati rashladnu tečnost?
Većinu tekućina koje su potrebne vašem vozilu treba ispuštati i mijenjati u različitim intervalima kako bi bile efikasne. Isto važi i za rashladnu tečnost. Najmanje dva puta godišnje treba da provjeravate nivo rashladne tečnosti – prije ljetnih vrućina i prije zimske hladnoće. Za preciznije informacije o tome kada treba zamijeniti rashladnu tešnost u vozilu, pogledajte priručnik za vlasnike vašeg vozila.