Kvačilo i cilindar kvačila – znakovi da je vrijeme za zamjenu

cilindar kvačila

Dobro kvačilo i cilindar kvačila mogu trajati između 100.000 i 160.000 kilometara. Ovo zavisi od marke, modela i godine vozila, kao i od tipa kvačila i vaših sopstvenih vozačkih navika. Zaustavljanje i kretanje, vuča teških tereta, naglo „puštanje“ kvačila i držanje noge na kvačilu pri usporavanju su faktori koji mogu dovesti do kvara kvačila.

Simptome kvara kvačila je lako uočiti ako obratite pažnju na svoje vozilo. Morat ćete ostati na oprezu u pogledu buke, ponašanja papučice kvačila i performansi kako biste razumjeli problem i njegov izvor.

Šta je kvačilo i kako radi?

Prije dijagnosticiranja problema sa kvačilom, važno je razumjeti što je kvačilo i kako funkcionira u odnosu na pogonski sklop vašeg vozila. Kvačilo je mehanička komponenta u vozilu ili drugom mehaničkom uređaju koji uključuje i isključuje pogonski sklop ili prijenos između nekoliko rotirajućih osovina.

Kvačilo povezuje dva vratila, omogućavajući da se zaključaju zajedno i okreću istom brzinom, ili da se odvoje i okreću različitim brzinama. U većini vozila, kvačilo se nalazi između motora i glavnog pogonskog vratila, modulirajući obrtni moment i snagu od motora do točkova. Obrtni moment je jednostavno bilo koja sila primijenjena na udaljenosti.

Potrebno vam je kvačilo u vašem automobilu jer se motor stalno okreće, ali točkovi vašeg automobila ne. Da biste zaustavili automobil bez zaustavljanja motora, potreban vam je način da odvojite točkove od motora. Kroz trenje zamajca motora i diska kvačila, možete uključiti motor koji se okreće na menjač koji se ponekad okreće i obrnuto.

Kvačilo sadrži sljedeće komponente:
Lamela kvačila – spaja se na mjenjač
Mehanizam za otpuštanje (mehanički ili hidraulični)
Kabel – spaja se između pedale kvačila i viljuške
Spoj – povezuje viljušku sa potisnom pločom
Potisna ploča – spaja se na disk kvačila
Zamajac – spaja se na motor
Pilotni ležaj – povezuje ulazno vratilo i disk kvačila
Ležaj za otpuštanje ili potisni ležaj.
Viljuška kvačila – modulira silu između potisne ploče i kvačila preko poluge

Cilindar kvačila

Cilindar kvačila je malo poznata komponenta koja ima izuzetno važan posao. Ali kada imate problema sa prebacivanjem, to je jedno od prvih mesta na koje biste trebali da pogledate.

Najčešći simptom lošeg cilindra kvačila je nizak nivo tekućine kvačila zbog curenja. To također može uzrokovati mekanu ili spužvastu papučicu kvačila ili druge probleme s pedalom kvačila. U nekim slučajevima može uzrokovati da pedala kvačila ostane na podu.

Simptomi koji pokazuju da je cilindar kvačila loš

  • Nizak nivo tečnosti kvačila

Ako gledate u rezervoar tečnosti kvačila, tekućina bi uvijek trebala biti na istoj visini. U suprotnom, imate problem negdje u sistemu, a najvjerovatniji krivac je curenje glavnog cilindra kvačila.

U mnogim modelima automobila, glavni cilindar kvačila koristi kočionu tečnost, tako da oni koriste zajednički rezervoar. Dakle, ako ne možete pronaći rezervoar tečnosti kvačila, velika je šansa da koristi kočionu tečnost.

  • Mekana ili spužvasta pedala kvačila

Tečnost kvačila je poput vaše kočione tečnosti u činjenici da ako je sunđerasta ili mekana, imate vodu ili vazduh u sistemu. Vlaga u hidrauličnom sistemu je ubica, a sa tečnošću kvačila, nema razloga da ikada bude tu.

Dakle, ako imate mekanu ili spužvastu papučicu kvačila, negdje u sistemu postoji curenje. Jedan od najvjerovatnijih krivaca je glavni cilindar kvačila.

  • Kvačilo “hvata” u drugoj tački

Ako vam je tečnost kvačila dramatično pala, onda je vjerovatno da će se i vaše kvačilo hvatati u drugoj tački. Uobičajeni rezultat je da ćete morati do kraja pritisnuti papučicu kvačila da biste isključili kvačilo, što je obično daleko drugačije od vaše uobičajene tačke zahvata.

Ne samo da može promijeniti tačku hvatanja, već to može učiniti i u kratkom vremenskom periodu. To znači da možda nećete imati problema na putu kući s posla, ali kada sljedećeg jutra uskočite u auto, mogli biste ga nekoliko puta zaustaviti dok pokušavate shvatiti šta se događa.

Ako se to dogodi, pogledajte tekućinu u kvačilu i uvjerite se da je još uvijek imate dovoljno.

  • Tamna tečnost kvačila nakon zamjene

Tečnost kvačila će se istrošiti i pokvariti, tako da ako imate vozilo sa preko 150.000 ili 300.000 kilometara i primjetite da je tečnost kvačila malo tamna, to je sasvim normalno. Samo naprijed i isperite tekućinu i pogledajte hoće li to riješiti vaš problem.

Ali ako provjerite svoju tekućinu nekoliko hiljada kilometara nakon što ste je promijenili i ona već postaje tamnija, ovo je znak većeg problema. Obično se pokvari brtva i zaptivke u glavnom cilindru kvačila. Ne samo da ovi zagađivači stvaraju problem, već su velike šanse da i vaš cilindar kvačila curi.

  • Teško je pritisnuti kvačilo

Cijela svrha cilindra kvačila je da vam pomogne da odvojite kvačilo. Dakle, logično je da ako vaš glavni cilindar kvačila curi, bit će teže pritisnuti kvačilo. U stvari, ako je curenje dovoljno jako, nećete moći uopće odvojiti kvačilo!

  • Pedala kvačila je zalijepljena za pod

Ako otkrijete da vam je papučica kvačila zaglavljena za pod, izgubili ste hidrauliku u sistemu kvačila. Najvjerovatniji uzrok je veliko curenje u glavnom cilindru kvačila. Ako se to dogodi, morat ćete odmah izvršiti popravke jer nećete moći mijenjati brzinu sa zaglavljenom pedalom kvačila.

Pročitajte ovdje šta je set kvačila i koji su njegovi glavni dijelovi.