Problemi sa servo upravljanjem i kako ih riješiti

Gume s najboljim ocjenama, najnovije nadogradnje motora i dodatna auto oprema visokih performansi ne znače ništa bez pravilnog, sigurnog upravljanja. Servo upravljač vašeg automobila jedini je podsistem vašeg automobila s kojim ste bukvalno uvijek u kontaktu. Čak ni motor nije uvijek uključen u vašu direktnu kontrolu (vožnja u leru, tempomat i druge situacije gdje nogu ne držite na pedali gasa), ali volan zahtijeva praktičnu kontrolu, 100% vremena.

Budući da upravljanje zahtijeva stalnu pažnju, nije iznenađujuće što se također smatra glavnim sigurnosnim problemom. Konkretno, govorimo o gubitku servo upravljača.

Kvar servo upravljača ne garantuje nesreću, ali može određene situacije učiniti opasnijim. Pogledajmo ispod haube – a takođe i iz perspektive vozača – neke tipične probleme sa servo upravljanjem i šta možete učiniti da izbjegnete katastrofu.

Tipični problemi sa servo upravljanjem

Problem: kruto električno upravljanje bez reakcije

Uzmimo jedan od problema sa upravljanjem koji nije direktno povezan sa niskom tečnošću servo upravljača. Ovaj nehidraulički kvar uključuje električne komponente sistema servo upravljača. Kad god upravljanje postane super kruto, električni pomoćni mehanizam ne reaguje.

Šta učiniti: ako imate čitač koda, on će vas uputiti u pravom smjeru. Ako znate da imate električni problem sa servo upravljačem, ali nemate čitač kodova ili uređaj za skeniranje, može potrajati neko vrijeme da se pronađe korijen problema. Pregledajte kutiju sa osiguračima, potražite očigledne greške na žicama i priključcima i provjerite napon u akumulatoru. Pod pretpostavkom da te radnje ne funkcionišu, evo brzog (mogućeg) rješenja – potpuno isključite automobil i ponovo ga pokrenite. Ovo pomaže resetovanju električnih komponenti, a vaš električni upravljač bi se mogao vratiti. Međutim, nemojte očekivati da će ova metoda ponuditi dugoročno rješenje. Neka vaše dijelove i komponente električnog upravljača pregleda mehaničar što je prije moguće.

problemi sa servo upravljanjem

Problem: gubitak hidrauličke snage

Ako osjećate kao da vam je volan zaglavljen u živom pijesku i potrebna mu je 5 puta veća snaga od vaše normalne snage da se rutinski skrene, velike su šanse da hidraulična pomoć servo upravljača gubi snagu. Ne provjeravajte nivo tečnosti dok vam je automobil hladan; prvo ga pokrenite nekoliko minuta. Na ovaj način ćete dobiti najprecizniju procjenu stvarne količine tekućine u vašem sistemu servo upravljača.

Šta učiniti: zdrav razum vam govori kad god servo ne radi kako treba, provjerite rezervoar tečnosti servo upravljača. I upravo to treba da uradite u ovom slučaju. Ali imajte na umu da je provjera nivoa tekućine samo prvi korak. Ako je nivo zaista nizak, morat ćete sami istražiti kako biste otkrili zašto. Pukotine na hidrauličnim vodovima, neispravne komponente, možda nedavna nesreća – sve su to mogući uzroci niske tečnosti servo upravljača.

Problem: škripanje / cviljenje tokom skretanja

Zvukovi poput škripanja ili “cviljenja” ne znače nužno propast za upravljački sistem vašeg automobila, ali može ukazivati na neposredne probleme koji su skoro spremni da isplivaju na površinu. Kao i većina neočekivanih zvukova, škripanje i cviljenje servo upravljača su – u 99% vremena – povezani s pogonom na remen.

Šta učiniti: detaljno pregledajte remenicu pumpe servo upravljača ili pozovite profesionalnog mehaničara da pogleda. Ako imate drugara koji je voljan pomoći, bezbjedno podignite automobil i neka jedan okrene volan dok drugi pregleda pojas servo upravljača. Ako pojas klizi, morat ćete ga zategnuti ili prilagoditi u skladu s tim. Uvjerite se da je automobil isključen prije bilo kakvih radova na pojasu servo upravljača.

Problem: curenje tečnosti servo upravljača

Očigledno curenje predstavlja ozbiljan kompromis za sigurnost i efikasnost sistema servo upravljača vašeg automobila. Ako primijetite glatku, tamno smeđu tekućinu ispod vašeg automobila i miriše na zapaljeno ulje, možda nije riječ o ulju. Tečnost za servo upravljač ima veoma jedinstven miris, koji mnogi auto-eksperti opisuju kao kombinaciju svježeg ulja i preprženog, pretjerano iskorišćenog ulja.

Šta učiniti: idite u korijen problema. Curenje tekućine servo upravljača obično je uzrokovano napuknutim ili istrošenim crijevom koje napaja servo pumpu. Također pažljivo pregledajte obujmice crijeva i druge priključke. Ako su crijeva i stezaljke u redu, prijeđite na pumpu servo upravljača. Cijela letva servo upravljača također bi trebala privući vašu pažnju. Sama pumpa može biti samo uzrok curenja tečnosti.

Nadamo se da će vam ovi savjeti i trikovi pomoći da identificirate i otklonite uobičajene probleme s servo upravljačem. Za više informacija, savjeta i dragocjenog sadržaja o drugim problemima s automobilom, pogledajte ostale članke na našem website-u.