Najveći zimski mit: auto treba da radi u leru prije vožnje

auto u leru

Popularno vjerovanje među vlasnicima automobila je da moraju ostaviti automobil da se zagrije nekoliko minuta prije nego što krenu u vožnju u zimskom periodu. Ideja koja stoji iza ovoga je da se motor automobila zagrije na radnu temperaturu tako što će raditi u leru nekoliko minuta, a sve kako bi se zaštitile performanse motora i obezbjedila dugovječnost.

Stvarnost je, međutim, drugačija. Nekoliko minuta u praznom hodu vašeg automobila košta vas, ne samo vrijeme, već i dragocjeno gorivo. Puštanje motora vašeg automobila da radi u leru na temperaturi smrzavanja može izazvati haos na vašem motoru i skratiti mu vijek trajanja.

Zašto ljudi misle da auto treba ostaviti nekoliko minuta u leru tokom zime

Motori sa unutrašnjim sagorijevanjem rade miješanjem goriva sa vazduhom u cilindrima motora. Kada se mješavina vazduh-gorivo komprimira, pali se i pokreće klipove. U prošlim godinama, posebno prije 1980-ih, karburator je kontrolirao miješanje goriva i zraka. Jedan nedostatak karburatora je njegova nesposobnost da precizno kontroliše gorivo u mješavini vazduh-gorivo.
S obzirom da gorivo teško isparava po hladnom vremenu, karburator je bio podložan ispuštanju mnogo više goriva nego što je potrebno. Smjesa bogata gorivom povećala je mogućnost oštećenja motora nakon paljenja. Kako bi se negirao rizik od kvara motora, vlasnicima automobila je savjetovano da nekoliko minuta ostave auto u leru kako bi se motor zagrijao i, prema tome, olakšao karburatoru da snabdijeva odgovarajuću mješavinu goriva i zraka.

Zašto je bolje voziti auto normalno, nego ga držati u leru

Od 1980-ih, proizvođači automobila su se udaljili od upotrebe karburatora na napredniji sistem – električne injektore goriva. Kao takav, automobil je opremljen senzorima koji mjere vanjsku temperaturu okoline. Ovaj sistem omogućava električnom injektoru goriva da prilagodi mješavinu zraka i goriva u skladu s hladnim vremenom. Tipično, električni injektor goriva stvara mješavinu zraka i goriva bogatu gorivom, kompenzirajući niske razine isparavanja.

Imajući ovo na umu, kada svoj auto ostavite (ili vozite) u leru trošite više goriva uz malu ili nikakvu korist. Na kraju krajeva, motor vašeg automobila je optimiziran za rad na niskim temperaturama bez zaustavljanja automobila. Jedini razlog da vaš automobil miruje je zagrijavanje kabine i odmrzavanje vjetrobranskog stakla, što bi trebalo da traje oko 3 minuta.

Zašto je rad automobila u praznom hodu štetan za motore i okolinu

Ako ostavite auto u leru 10 do 15 minuta prije početka putovanja povećat ćete zagađenje. S velikom količinom goriva koje izlazi iz motora neizgorjelo ili djelomično izgorjelo, vaš automobil će ispuštati mnogo otrovnih isparenja. Štaviše, rad vašeg automobila u praznom hodu će povećati habanje motora, smanjujući njegov vijek trajanja. Za početak, dodatno neispareno gorivo će napasti ulje za podmazivanje u motoru, smanjujući podmazivanje i povećavajući trljanje metala o metal. Posljedično, to značajno skraćuje vijek trajanja motora.