Mercedes A klasa 2022

Mercedes a klasa

Malo ko bi tvrdio da Mercedes A klasa nema veći značaj na putu od mnogih drugih porodičnih automobila, od Ford Focusa do Škode Octavie. I uprkos tome što se prodaje u neuobičajeno velikom broju, A klasa je zadržala svoj uzvišeni duh prestiža zbog kojeg mnogi potencijalni kupci misle: “Želim ga.”

Postoje i različiti spin-offovi, uključujući A klasu limuzinu i CLA Coupé, plus ne samo jednu već dvije raskošne hot hatch verzije: A35 od 302KS i A45 od 415KS pod haubom. Ovdje se fokusiramo na obični hatchback uključujući efikasni plug-in hibrid A250e.

Performanse i vožnja

Motor i mjenjač

Ako tražite dizel motor, Mercedes A klasa – A180d je vaš najbolji izbor. Zarađuje svoje poticaje progresivnom isporukom snage koja se ravnomjerno raspoređuje kroz raspon okretaja, i iako nije spektakularno brz u potpunosti (0-100km/h traje oko 10 sekundi ako odaberete automatski mjenjač), još uvijek ima više nego dovoljno snage.

Šta je sa opcijama za benzinski motor? Izbjegavajte A180, jer se na njemu treba dosta poraditi da bi se održao korak sa prometom. Mercedes A klasa A200 od 161 KS je mnogo snažniji i naša preporuka. U testu, pokrio je sprint od 0-100 km/h za 7,5 sekundi – daleko brže nego što su uspjeli Audi A3 35 TFSI i BMW 118i – i ima snagu bez napora za opušteno krstarenje. A250 koristi 2,0-litarski benzinski motor koji ima impresivnih 221 KS – dovoljno da vas od 0-100 km/h odvede za samo 6,2 sekunde, što nije daleko od vremena za Ford Focus ST hot hatch.

Konačno, tu je i ekološki prihvatljiv plug-in hibrid, A250e. Koristi 1,3-litarski benzinski motor iz A200 s električnim motorom koji povećava snagu na korisnih 215 KS. To ga čini dovoljno živahnim (0-100km/h traje samo 6,6 sekundi) dok vam pruža službeni domet samo na električni pogon od 70 kilometara – impresivna brojka. Tokom testova nadživio je rivalske A3 TFSIe i Volkswagen Golf GTE za udobnu razliku u električnom režimu, ali se borio da smanji snagu u vlažnim uslovima.

Ovjes i udobnost u vožnji Mercedes A klasa

Mercedes A klasa, čak i sportska AMG Line oprema, imaju drugačiji pristup od generalno čvršćih A3 i Serije 1. Njegovo mekše podešavanje čini ga jednim od najudobnijih porodičnih automobila preko isprekidanih gradskih puteva i ležećih policajaca. Ako zaista cijenite laganu i pažljivu vožnju, najbolji automobil u klasi je Volkswagen Golf, ali samo ako je opremljen opcionim prilagodljivim ovjesom.

Obično je postavljanje većih točkova ili kupovina sportske verzije automobila smrtni znak dobre vožnje, ali Mercedes A klasa se protivi toj činjenici. Čak ni relativno sportski model A250 nije ništa manje udoban od najjeftinijih modela u asortimanu, dijelom zato što ima sofisticiraniju postavku stražnjeg ovjesa. Čak i teška baterija koju A250e plug-in hibrid mora da vozi okolo ne ometa njegovu vožnju. Zasigurno je blaži nego Audi A3 TFSIe, ako nije baš tako udoban kao Golf GTE na opcionom prilagodljivom ovjesu.

Rukovanje Mercedesa A klase

Mercedes A klasa se prilično dobro ponaša. Da, postoji malo naginjanja tijela kroz brže krivine, ali to se događa tako progresivno da se nikada ne osjeća nestabilnost tokom brzih promjena smjera. Takođe je dovoljno lagan da osigura da vožnja gradom nije naporna. A200 i A250 su najdinamičnije verzije, jer njihov sofisticiraniji dizajn stražnjeg ovjesa pruža ravnije skretanje.
Da li je to premium porodični automobil sa najboljim upravljanjem? Ne, jer Mercedes A klasa nije tako okretna kao Audi A3 S linija. A250e je najnezabavnija verzija za vožnju; sa oko 200 kg težim od ostatka asortimana (zbog velike baterije) pokazuje najviše naginjanja u krivinama i prestaje bez prianjanja. Ako tražite zabavni dodatak, uputili bismo vas na Audi A3 TFSIe.

mercedes a klasa

Buka i vibracije

1,3-litarski benzinski motori u A180 i A200 nisu najrafiniraniji u klasi, ali to je uglavnom problem kada ih tjerate preko 5000 o/min. BMW 118i je mnogo lakši za okretanje, kao i Audi A3 35 TFSI. A250e pati od iste nevolje, ali je tih kada je u električnom načinu rada.

Snažniji A250 benzinac djeluje kao prilično kultiviraniji, kombinrajući glatkoću pri malim brzinama s prilično sportskom brzinom dok ga okrećete. A180d je relativno prigušen, sa manje tutnjave od BMW-a 118d. Mercedes A200d i A220d su samo malo bučniji.

Automatska kutija sa osam brzina (ugrađena na A200d i A220d) može imati trzaja u saobraćaju, ali sedmostepeni automatski koji dolazi sa A180, A200, A250 i A180d je mnogo bolji. Što se tiče A250e, u redu je kada mijenjate brzinu, ali ne tako glatko kao A3 TFSIe kada prelazite između električnog i benzinskog pogona. Ima više buke vjetra pri brzini nego što generiraju serije A3 i 1 u svim verzijama, ali buka na cesti je bolje ublažena nego u svoja dva glavna rivala, što A-Klasu održava nešto tišom pri brzinama na autoputu. Ipak, postoji prilično malo buke ovjesa na neravnim putevima.

Interijer Mercedes A klasa

Navigacija i informaciono-zabavna tehnologija

Kada je u pitanju informaciono-zabavna tehnologija, Mercedes A klasa je u rangu sa trenutnom BMW serijom 1 po broju karakteristika. Sve verzije imaju ekran osjetljiv na dodir od najmanje 7,0 inča, sa satelitskom navigacijom, DAB radiom i nekoliko USB portova. Međutim, bili bismo u iskušenju da nadogradimo opcioni ekran od 10,3 inča koji dolazi sa Executive paketom (dostupnim u okviru Sport opreme), jer takođe uključuje bežično punjenje telefona i Apple CarPlay/Android Auto preslikavanje pametnog telefona.

Korišćenje ekrana osetljivog na dodir je u redu ako ste parkirani, ali tokom vožnje manje je ometajuće korišćenje touchpada A-Klase između prednjih sjedišta ili malih touchpada na volanu. Oni nisu baš tako laki za upotrebu kao iDrive rotacioni kontroleri BMW-a serije 1, ali kada se naviknete na njih, daleko su sigurniji za rad od A3-ovog sistema samo sa ekranom osetljivim na dodir. Meniji su prilično dobro raspoređeni i softver prilično brzo reaguje.

Kao i u seriji 1, standardno dobijate i ličnog asistenta u “Siri” stilu. Da biste ga probudili, kažete “Hej Mercedes”, a zatim, u teoriji, koristite normalan govor za kontrolu različitih aspekata automobila, od satelitske navigacije do unutrašnje temperature. Zabavna je za korištenje i uglavnom popravlja stvari – ali manje ako neko drugi priča u autu.

Zanimljiva opcija je nešto što Mercedes naziva ‘navigacijom proširene stvarnosti’. To je, u stvari, snimak puta ispred kamere uživo prekriven uputstvima za satelitsku navigaciju, uključujući kućne brojeve, nazive puteva i strelice za smjer. Morate nadograditi na Premium paket da biste ga dobili (dostupno na AMG Line oblogama); ovo vam takođe daje jači stereo.

Kvaliteta interijera Mercedes A klasa

Ako postoji nešto u vezi s A klasom za koju bismo dodijelili pravo ‘A’, to je izgled njegove unutrašnjosti. Elegantan je i više u skladu s onim što biste očekivali da ćete pronaći u luksuznoj limuzini nego u porodičnom hatchback-u, uključujući vezice od sjajne crne plastike, kože, drveta i metala.
Ventilacioni otvori u mlaznom stilu, pozajmljeni od E klase Coupé, takođe pomažu da se podigne ukupan utisak iznad većine drugih rivala sa premium oznakama. Dakle, vizuelno, ovaj interijer je iznad svih ostalih, uključujući Audi A3, BMW serije 1 i Lexus CT.

Međutim, ono gdje Mercedes A klasa malo zaostaje je njen potpuni kvalitet izrade. Postoji nekoliko sumnjivih bitova; na primjer, kontrolna ploča klime se savija kada pritisnete dugme, dok se čini da spoljni otvor za grijanje nije dobro pričvršćen na svom mjestu. Ovo nisu stvari koje ćete primijetiti u seriji 1, koja djeluje mnogo robusnije; jer je izgled subjektivan, ali kvalitet izrade se može izmjeriti, zato Serija 1 dobiva dodatnu zvijezdicu za kvalitet.