Kompresor klime

kompresor klime

Dok se sistem klimatizacije (A/C) vašeg vozila sastoji od različitih elemenata, kompresor klime služi kao jedan od centralnih dijelova koji stvara neophodan ciklus sistema. Bez toga, vaša klima neće moći obavljati svoju glavnu funkciju stvaranja hladnog zraka u vozilu. Njegova primarna uloga je da izvrši potrebnu količinu pritiska na rashladno sredstvo u automobilu kako bi se aktivirale njegove karakteristike prijenosa topline i promijenile temperature. To vam omogućava da ostanete rashlađeni u toplijim mjesecima i da imate čisto vjetrobransko staklo u hladnijim mjesecima. U ovom članku dublje se bavimo ulogom vašeg kompresora klime u sistemu klimatizacije vašeg vozila.

Dijelovi i varijacije kompresora klime

Kompresor klime se sastoji od sljedećih dijelova:

● Kućište koje sadrži dio kompresora, punjenje ulja i ventile
● Priključne tačke koje se koriste za priključke cijevi rashladnog sredstva
● Remenica sa elektromagnetnim (EM) kvačilom

Postoje različite vrste i varijacije kompresora, uključujući:

● Varijabilna ili fiksna preklopna ploča (najčešća)
● Rotacijska (spiralna i lopatica)
● Električni pogon (koristi se u hibridnim vozilima)

Kako radi kompresor klime

Za početak, važno je razumjeti odnos između kompresora klime i rashladnog sredstva. Freon je uobičajeno korišćeno rashladno sredstvo koje je vrsta tečnosti koja u suštini pravi hladan vazduh od vrućeg vazduha. Ovo rashladno sredstvo i kompresor su vitalni duo koji rade zajedno. Motor vašeg automobila pokreće kompresor klime u njegovoj glavnoj ulozi kompresije rashladnog sredstva koje se koristi za apsorpciju zagrijanog zraka unutar kabine vašeg automobila.

Kao što je gore spomenuto, najčešće korišteni kompresor klime je tip preklopne ploče. Remenica i klinasti remen pokreću kompresor koji je pričvršćen na blok motora vozila. Kada uključite A/C sistem, elektromagnetno kvačilo pokreće remen. Pokretna ploča oscilira šest dvostranih klipova koji su odgovorni za usis kao i za kompresiju. Imajte na umu da se količina protoka rashladnog sredstva kontrolira pomoću ventila s trskom. Tanka maglica ulja tada cirkulira i miješa se s rashladnim sredstvom kako bi se omogućilo pravilno podmazivanje pokretnih dijelova.

Zatim, kompresor klime uzima gas iz rashladnog sredstva kroz isparivač, uzrokujući pad pritiska. Sniženi pritisak uzrokuje da rashladno sredstvo isparava na niskoj temperaturi prije nego što kompresor klime uzme tu hladnu paru i sabije je. Tokom ove kompresije, rashladni plin se zagrijava i gura u kondenzator kroz cijevi. Ovdje se ponovo ukapljuje i emituje toplinu prije nego što se preseli u prostor kako bi se ohladio. Rashladno sredstvo tada apsorbira toplinu iz putničkog prostora. Vraća se u plinovito stanje u isparivaču prije nego što ga usisa A/C kompresor.

Održavanje kompresora klime

Srećom, održavanje kompresora je prilično minimalno i uključuje sljedeće:

● Redovno koristite kompresor kako bi svi elementi sistema bili pravilno podmazani.
● Napunite rashladno sredstvo kako biste osigurali odgovarajući nivo pritiska u sistemu klimatizacije.
● Po potrebi očistite i zategnite pogonske remene.
● Izvršite električne provjere prekidača i senzora, kao i osigurača, releja i zavojnice EM kvačila.

Najčešći razlozi zbog kojih će kompresor klime otkazati su habanje zbog starosti ili zanemarivanja. Ako dođe do kvara kompresora, morat ćete ga zamijeniti. Imajte na umu da, iako možete zamijeniti određena EM kvačila, postoje neka koja se zamjenjuju samo kao sklop, kao i kod svih kompresora na motor.

Savjete za održavanje klime pročitajte ovdje.

kompresor klime

Znakovi da je kompresor klime loš

Zrak nije dovoljno hladan

Jedan od znakova da klima sistem ima problem je relativna hladnoća vazduha koji dolazi iz otvora za ventilaciju u unutrašnjosti vašeg automobila. Ako vam je klima uređaj uključen, temperatura je smanjena, ventilator uključen, a zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora ne izgleda tako hladan kao nekada, to može biti rani znak da nešto nije u redu sa vašim klima uređajem. Dva najvjerovatnija problema su curenje u sistemu koje uzrokuje gubitak rashladnog sredstva ili neispravan kompresor klime.

Buka ispod haube

Kada vaše vozilo proizvodi čudne zvukove, to nikada nije dobar znak, a to je svakako slučaj kada je klima u pitanju. Kao što smo rekli, kompresor klime ima težak posao kompresije i cirkulacije rashladnog sredstva za klimatizaciju. Obično se uključuje i isključuje mnogo puta tokom svakodnevne vožnje i pun je komponenti koje vremenom mogu otkazati.

Često, AC kompresor ima zapečaćeni ležaj i taj ležaj se može istrošiti ili zaglaviti, posebno ako mazivo iz ležaja iscuri. To bi moglo proizvesti visoku ciku ili zvuk brušenja metala o metal. Ako se ležaj zaglavi to će obično rezultirati škripom pogonskog remena koji iznenada nije u mogućnosti da okrene kompresor.

U nekim slučajevima, kompresori klime se mogu popraviti. Međutim, najčešće je bolji postupak zamijeniti neispravan kompresor novim. To nije samo vremenski najefikasnije rješenje problema, već će i najčešće rezultirati boljim, trajnijim popravkom.

Problemi sa kvačilom kompresora

Kompresor klime ima kvačilo koje je remenom i remenicom povezano sa motorom i može stvarati probleme. Uz kvačilo, kompresor se može uključivati ​​i isključivati ​​umjesto da bude u upotrebi sve vrijeme dok ste u pokretu. Ovo rezultira manjim habanjem kompresora i boljom potrošnjom goriva jer motor ne mora da okreće kompresor kada nije potreban da bi obezbedio hladan vazduh.

Problem koji se može pojaviti, međutim, je kvar kvačila kompresora. Može se držati u položaju “uključeno”, što će rezultirati okretanjem kompresora cijelo vrijeme tokom vožnje. Ili može uopće prestati raditi, što znači da kompresor nikada nije uključen. Nije dobro. Dok se u nekim slučajevima kvačilo može popraviti, opet je poželjno rješenje zamijeniti kompresor i kvačilo kao jedinicu.