Karburator – definicija, princip rada

karburator

Karburator se naziva “srce” automobila i ne može se očekivati ​​da će motor raditi ispravno, dati odgovarajuću konjsku snagu ili raditi glatko ako njegovo “srce” ne obavlja svoje funkcije kako treba.

Šta je karburator?

Karburator je uređaj za snabdijevanje motora sa mješavinom goriva i vazduha. Komponente karburatora obično uključuju komoru za skladištenje tekućeg goriva, prigušnicu, mlaz u praznom hodu, glavni mlaz, ograničenje protoka zraka i pumpu za gas.

Karburatori dodaju gorivo u zrak kako bi napravili mješavinu koja je taman za sagorijevanje u cilindrima. Moderni automobilski cilindri se efikasnije napajaju sistemima za ubrizgavanje goriva, koji troše manje goriva i stvaraju manje zagađenja. Ali i dalje ćete naći karburatore na starijim motorima automobila i motocikala, te u kompaktnim motorima u kosilicama i motornim pilama.

Postizanje ispravne mješavine goriva i zraka posao je ove pametne mehaničke naprave: to je ustvari cijev koja propušta zrak i gorivo u motor kroz ventile, miješajući ih zajedno u različitim količinama kako bi odgovarali širokom rasponu različitih uslova vožnje.

Kako radi karburator?

Karburator se oslanja na vakuum koji stvara motor kako bi uvukao zrak i gorivo u cilindre. Zaklopka gasa se može otvarati i zatvarati, dopuštajući da više ili manje zraka uđe u motor. Ovaj vazduh se kreće kroz uski otvor koji se naziva venturijeva cijev. Ovo stvara vakuum potreban za održavanje motora u radu.

Karburatori se dosta razlikuju po dizajnu i složenosti. Najjednostavniji mogući je u suštini velika vertikalna cijev za zrak iznad cilindara motora s horizontalnom cijevi za gorivo spojenom s jedne strane.

Kako zrak struji niz cijev, on mora proći kroz uski pregib u sredini, što ga čini ubrzanim i uzrokuje pad pritiska. Ovaj savijeni dio naziva se venturijeva cijev. Padajući pritisak vazduha stvara efekat usisavanja koji uvlači vazduh kroz cijev za gorivo sa strane.

Kada tečnost teče u uži prostor, njena brzina se povećava, ali pritisak opada. Ovo objašnjava zašto vjetar zviždi između zgrada i zašto se kanalski čamci, koji plutaju paralelno jedan s drugim, često guraju zajedno.

To je primjer zakona održanja energije: da pritisak ne opadne, tekućina bi dobivala dodatnu energiju dok bi tekla u uski dio, što bi prekršilo jedan od najosnovnijih zakona fizike.

Evo kako karburator radi:

  • Vazduh struji u gornji dio karburatora iz ulaza vazduha u automobil, prolazeći kroz filter koji ga čisti od ostataka.
  • Kada se motor prvi put pokrene, prigušnica se može podesiti tako da gotovo blokira vrh cijevi kako bi se smanjila količina zraka koji ulazi (povećavajući sadržaj goriva u mješavini koja ulazi u cilindre).
  • U sredini cijevi, zrak se gura kroz uski pregib koji se naziva venturijeva cijev. To ga ubrzava i uzrokuje pad pritiska.
  • Pad pritiska vazduha stvara usisavanje cijevi za gorivo, uvlačeći gorivo.
  • Ventil za dovod goriva je ventil koji se okreće kako bi otvorio ili zatvorio cijev. Kada je ovaj ventil otvoren, više zraka i goriva dotječe u cilindre tako da motor proizvodi više snage i automobil ide brže.
  • Mješavina vazduha i goriva teče dole u cilindre.
  • Gorivo se napaja iz mini rezervoara za gorivo koji se naziva komora za punjenje s plovkom.
  • Kako nivo goriva pada, plutajući u komori pada i otvara ventil na vrhu.
  • Kada se ventil otvori, više goriva teče kako bi se napunila komora iz glavnog rezervoara za gorivo. To dovodi do podizanja plovka i ponovnog zatvaranja ventila.

Kako očistiti karburator?

Prije čišćenja karburatora provjerite uputstvo za upotrebu. Uvijek slijedite kompletna uputstva proizvođača za čišćenje i održavanje. Prije čišćenja provjerite je li karburator hladan na dodir.

Razrijeđeno sredstvo za čišćenje: U velikoj posudi pomiješajte razrijeđeno sredstvo za čišćenje, međutim, važno je koristiti nekorozivno sredstvo za čišćenje koje ne šteti ili degradira bilo koje plastične ili gumene dijelove na karburatoru. Trebali biste izbjegavati korištenje octa jer octena kiselina čini metal osjetljivim na rđu. Osim toga, izbjeljivač se nikada ne smije koristiti, jer će natrijum hipohlorit (izbjeljivač) korodirati metale kao što su čelik i aluminij i degradirati gumirane brtve.

Čisti filtar zraka: Prije čišćenja vašeg karburatora, provjerite filter zraka kako biste bili sigurni da je zrak koji ulazi u karburator čist i bez začepljenja, što može rezultirati emisijom crnog dima iz izduvnih plinova. Isključite dovod goriva i odvojite žicu svjećice, ako postoji. Skinite kućište i krilnu maticu koja pričvršćuje filter i uklonite vanjski element. Koristite limenku komprimovanog zraka da uklonite ostatke.

Uklonite karburator: I uklonite sve pokrovne ploče ili štit, kao i spojeve i crijeva pomoću kliješta i odvijača, gdje je potrebno. Također, uklonite sve poklopce ili stezaljke koje drže karburator na mjestu i uklonite stezaljku crijeva koja ga povezuje s dovodom goriva. Uklonite karburator i koristite komprimirani zrak da otpuhnete višak prljavštine na vanjskom kućištu. (Napomena: ako niste upoznati s ovom procedurom, posavjetujte se sa profesionalcem prije čišćenja.)

Uklonite plovak karburatora: Uklonite vijak koji drži plovak karburatora (spremnik u obliku posude) na mjestu, pazeći da ne prolijete preostali plin unutar plovka (bezbjedno ga odložite). Ovo je uobičajena tačka nakupljanja laka na karburatorima. Također, uklonite iglu na kojoj se plovak okreće i odložite je na sigurno mjesto. Sada izvucite plovak pravo iz njegovog kućišta.

Uklonite druge uklonjive komponente: Zabilježite lokaciju i smještaj svih drugih komponenti karburatora koje uklanjate kako biste omogućili pristup čišćenju.

Potopite i izribajte komponente: Potopite plovak karburatora i ostale komponente u veliku posudu sa svojim razrijeđenim sredstvom za čišćenje 10 minuta. Koristite mesinganu četku za ribanje svih metalnih komponenti, a čvrstu najlonsku četku za ribanje plastičnih komada. Pobrinite se da se mali otvori za ventilaciju očisti. Očistite i male dijelove u otopini za čišćenje.

Isperite i osušite: Isperite sve komponente karburatora u kanti čiste vode i ostavite da se potpuno osuše na zraku. Za male rupe i otvore za ventilaciju, koristite limenku komprimiranog zraka kako biste uklonili višak vlage.

Ponovo sastavite i zamjenite: Pažljivo ponovo sastavite karburatore i montirajte ih na motor. Ponovo povežite sva crijeva, stezaljke i žice.

Prednosti i nedostaci

Prednosti karburatora:

  • Dijelovi karburatora nisu skupi kao mlaznice za gorivo.
  • Korišćenjem karburatora dobijate više mješavine vazduha i goriva.
  • Što se tiče testa na cesti, karburatori imaju veću snagu i preciznost.
  • Karburatori nisu ograničeni količinom goriva koji se ispumpava iz rezervoara za gorivo, što znači da cilindri mogu povući više goriva kroz karburator što bi dovelo do gušće smjese u komori i veće snage.

Nedostaci karburatora:

  • Pri vrlo maloj brzini, smjesa koju dovodi karburator je toliko slaba da se neće pravilno zapaliti i za njeno obogaćivanje, u takvim uvjetima, potreban je neki raspored u karburatoru.
  • Na rad karburatora utiču promjene atmosferskog pritiska.
  • Više goriva se troši jer su karburatori teži od injektora goriva.
  • Više emisija u zrak nego kod injektora goriva.
  • Troškovi održavanja karburatora su veći od sistema za ubrizgavanje goriva