Motor automobila sagorijeva mješavinu goriva i zraka. Gorivo se pumpa duž cijevi iz rezervoara i miješa sa zrakom u karburatoru iz kojeg motor usisava smjesu. U sistemu za ubrizgavanje goriva, koji se koristi na nekim motorima, gorivo i vazduh se miješaju u usisnom razvodniku. Pumpa za gorivo izvlači gorivo iz rezervoara kroz cijev do karburatora.
Pumpa goriva može biti mehanička koju pokreće motor – ili može biti električna, u kojem slučaju je obično pored ili čak unutar rezervoara za gorivo.
Radi sigurnosti, rezervoar je postavljen na suprotnom kraju automobila od motora. Unutar rezervoara plovak radi kao električna jedinica koja prenosi struju na mjerač goriva, signalizirajući koliko je goriva u rezervoaru. Spremnik ima ventilacijski otvor – obično cijev ili malu rupu u poklopcu za punjenje kako bi se omogućio zrak dok se rezervoar prazni. Neki od najnovijih sistema imaju karbonski filter, tako da isparenja goriva ne izlaze.
Kako radi mehanička pumpa za gorivo?
Mehanička pumpa za gorivo se pokreće bregastom osovinom, ili posebnom osovinom koju pokreće radilica. Kako se osovina okreće, bregasta prolazi ispod zakretne poluge i tjera je prema gore na jednom kraju.
Drugi kraj poluge, koji je labavo povezan sa gumenom membranom koja formira dno komore u pumpi, ide dole i sa sobom povlači membranu.
Kada poluga povuče membranu prema dole, stvara usis koji uvlači gorivo duž cijevi za gorivo u pumpu kroz jednosmjerni ventil. Kako se okretni greben dalje okreće, tako da više ne pritiska ručicu, poluga se pomiče nazad pomoću povratne opruge, opuštajući njeno povlačenje na membranu.
Labavo povezana poluga ne gura membranu prema gore, ali postoji povratna opruga koja je gura. Dijafragma se može pomaknuti prema gore samo izbacivanjem goriva iz komore. Gorivo se ne može vratiti kroz prvi jednosmjerni ventil, pa izlazi kroz drugi koji vodi do karburatora.
Karburator prima gorivo samo kada mu je potrebano, kroz igličasti ventil u svojoj plivačkoj komori.
Kako radi električna pumpa za gorivo?
Električna pumpa goriva ima sličan raspored dijafragme i ventila, ali umjesto bregastog vratila, solenoid (elektromagnetski prekidač) osigurava povlačenje membrane. Solenoid privlači željeznu šipku koja povlači membranu prema dolje, uvlačeći gorivo u komoru.
Na kraju svog putovanja gvozdena šipka rastavlja niz kontakata, prekidajući struju do elektromagneta i opuštajući povlačenje dijafragme.
Kada povratna opruga dijafragme podiže membranu, ona također povlači šipku od kontakata; zatim se zatvaraju tako da solenoid ponovo povlači šipku i membranu prema dolje.
neprekidna cirkulacija goriva
Većina mehaničkih i električnih sistema pumpa gorivo samo kada je potrebno karburatoru. Alternativni sistem ima kompletan krug cijevi, od rezervoara do karburatora i nazad. Pumpa neprekidno šalje benzin po ovom krugu, iz kojeg karburator crpi gorivo po potrebi.
Filtriranje goriva i vazduha
I gorivo i vazduh se filtriraju pre nego što prođu u karburator. Filter za gorivo može biti zamjenjivi papirni unutar plastičnog kućišta u cijevi za gorivo. Pumpa može uključivati žičani ili plastični filter od gaze, a ponekad i posudu za hvatanje taloga.
Prečistač zraka je kutija postavljena preko usisnika zraka u karburatoru, koja obično sadrži zamjenjivi element papirnog filtera.