Bobina je transformator u srcu sistema paljenja vašeg automobila. Njen posao je jednostavan ali vitalan: preuzeti nisko naponsku električnu energiju iz akumulatora (obično 12 volti) i pojačati je na mnogo veći napon (oko 15.000+ volti). Ovaj porast napona stvara iskru na svjećicama, pali smjesu zraka i goriva u cilindrima vašeg motora i pokreće automobil.
U prošlosti, stariji motori su koristili jednu bobinu za paljenje smjese u svim cilindrima. Međutim, sa napretkom tehnologije, moderni motori su evoluirali kako bi uključili pojedinačne bobine paljenja za svaku svjećicu, eliminirajući potrebu za distributerom. Ova tranzicija nije samo poboljšala pouzdanost, već i smanjila električne gubitke i potrebe za održavanjem.
Kako radi bobina
Magija iza bobine leži u principu koji se zove elektromagnetna indukcija. Sama bobina sastoji se od dva seta žica omotanih oko metalnog jezgra:
- Primarna zavojnica: Ova zavojnica prima struju niskog napona iz akumulatora.
- Sekundarna zavojnica: Ova zavojnica ima mnogo više zavoja žice u poređenju sa primarnom zavojnicom.
Kada palimo auto, struja teče kroz primarnu zavojnicu, generirajući magnetno polje oko metalnog jezgra. Međutim, ovo magnetno polje se konstantno urušava i ponovo stvara kako struja biva prekinuta sistemom paljenja. Upravo tokom ovog urušavanja dolazi do magije.
Uršavajuće magnetno polje inducira vrlo visok napon u sekundarnoj zavojnici, zahvaljujući principu elektromagnetne indukcije. Ovaj visoki napon se potom šalje na svjećice, stvarajući iskru koja pali motor.

Dijagnostika i popravka
Dijagnostika i popravci bobina u automobilu su ključni za održavanje ispravnog funkcioniranja motora. Evo nekoliko koraka koji se obično koriste u procesu dijagnostike i popravaka:
- Dijagnostika Kvara:
- Kada se pojave simptomi poput lošeg paljenja, nepravilnog rada motora ili gubitka snage, prvo je potrebno dijagnosticirati mogući kvar bobine.
- Dijagnostički uređaji mogu se koristiti za provjeru električnih parametara bobine, poput otpora namotaja ili signalnih vrijednosti.
- Testiranje svake bobine zasebno može pomoći u identifikaciji problematične bobine.
- Provjera Drugih Komponenti:
- Prije nego što se utvrdi da je bobina problematična, važno je provjeriti i druge komponente električnog sistema, poput svjećica, kablova, senzora i modula upravljanja.
- Loša svjećica ili oštećeni kabeli također mogu uzrokovati slične simptome kao kvar bobine.
- Zamjena Bobine:
- Ako je bobina identificirana kao problematična, potrebno ju je zamijeniti.
- Prije zamjene, preporučuje se provjeriti preporuke proizvođača za specifični model automobila i tip bobine.
- Važno je osigurati da nova bobina odgovara specifikacijama i kvaliteti originalne opreme.
- Popravak Bobine:
- U nekim slučajevima, problem s bobinom može biti povezan s oštećenjem izolacije ili drugih unutarnjih komponenti.
- Stručnjaci za elektroniku mogu pokušati popraviti oštećenu bobinu zamjenom dijelova ili popravkom unutarnjih veza.
- Testiranje Nakon Popravka:
- Nakon zamjene ili popravka bobine, važno je provjeriti ispravnost rada cijelog sistema.
- Testiranje može uključivati provjeru iskre u svjećicama, provjeru osciloskopom ili korištenje dijagnostičkih alata za ispitivanje električnih parametara.
- Preventivno Održavanje:
- Redovito održavanje vozila može spriječiti probleme s bobinama.
- Zamjena svjećica i filtera zraka prema preporukama proizvođača može produžiti vijek trajanja bobina i cjelokupnog električnog sistema.
Dijagnostika i popravci bobina zahtijevaju pažljivo i precizno djelovanje kako bi se osiguralo pouzdano funkcioniranje motora i izbjegle daljnje štete na vozilu. Ako niste sigurni u vlastite vještine, uvijek je bolje potražiti pomoć profesionalnog mehaničara.
Simptomi i održavanje
Neispravna bobina može uzrokovati razne probleme sa performansama vašeg automobila. Evo nekih uobičajenih znakova upozorenja:
- Teškoće pri paljenju: Slaba iskra sa neispravne zavojnice može otežati paljenje motora, posebno na hladnom vremenu.
- Smanjene performanse motora: Možda ćete osjetiti nedostatak snage ili reaktivnosti pri pritiskanju gasa.
- “Check engine” lampica upaljena: Moderni automobili često aktiviraju lampicu za provjeru motora ako sistem paljenja detektuje problem sa zavojnicom.
Iako su bobine uglavnom trajni dijelovi, one tokom vremena mogu propasti zbog toplote, vibracije i korozije. Ne postoji određeni plan održavanja ali ih je dobro zamijeniti na svakih 50.000 – 60.000 pređenih kilometara.
Ako sumnjate na neispravnu bobinu, važno je da vaš automobil pregleda kvalificirani mehaničar. Zamjena zavojnice može biti relativno jednostavan ili složen posao, ovisno o dizajnu vašeg automobila.