Svi mi razvijamo loše vozačke navike tokom godina. I to nije samo vožnja velikom brzinom ili kasno kočenje, već i neke druge stvari. Možda nemate pojma da neke od vaših svakodnevnih navika uzrokuju nepotrebno opterećenje vašeg automobila ili kamiona. U stvari, dan za danom, ta podsvjesna ponašanja mogu brzo dovesti do istrošenih dijelova upravljača i ovjesa. Pogledajmo neke uobičajene loše navike u vožnji koje mogu dovesti do visokog računa za popravak.
Loše vozačke navike
Oslanjanje ruke na mjenjaču
Prilično je uobičajeno da položite ruku na ručicu mjenjača. Ali zapamtite da je ručica mjenjača povezana s upravljačkom šipkom, tako da težina vaše ruke može gurnuti viljuške na zupčanike i uzrokovati trošenje. Uz to, bezbjedna je vožnja držati obje ruke na volanu kad god je to moguće.
Vožnja s upaljenim svjetlom za gorivo (vožnja na rezervi)
Ako ispraznite gorivo i upali vam se lampica upozorenja, odmah se odvezite na benzinsku pumpu i dopunite rezervoar. Skoro prazan rezervoar stvara toplinu i može uzrokovati kvar pumpe za gorivo. Također možete oštetiti katalizator i ako u rezervoaru ima prljavštine, filter goriva može blokirati. Dakle, moral priče je: ne rizikujte! Odmah sipajte gorivo.
Ne koristite ručnu kočnicu
Vidite tu ručnu kočnicu? Nije samo za brda. Čak i ako imate automatik, trebali biste koristiti parkirnu (ili ručnu) kočnicu svaki put kada parkirate. Ovo osigurava sigurno držanje, a pomaže i u zaštiti dijelova i prijenosa.
Držanje noge na kvačilu
Primamljivo je ‘voziti na kvačilu’, ali to ga čini djelomično isključenim. Možete uzrokovati nepotrebno trošenje ploče kvačila ako oslonite nogu na nju, a ne na pod. Ovakva vožnja je rizična navika, jer nemate kontrolu ako trebate skrenuti ili manevrirati.
Brza vožnja preko neravnina i rupa
Možda mislite da vaš automobil to može podnijeti, ali vozite polako i pažljivo kada na putu ima neravnina ili rupa. Osim što je vrlo opasan, opasnost od sudara može uzrokovati neusklađenost kotača i oštećenje dijelova ovjesa.
Vožnja na visokom broju okretaja kada je motor hladan
Čak i ako ste u žurbi, pustite da se motor postepeno zagrije. Visoki broj obrtaja na hladnom motoru stvara nepotrebni stres – bilo da imate stari ili potpuno novi automobil.
Vožnja u previsokoj brzini
Održavanje niskih okretaja može uštedjeti gorivo, ali previsok stepen prijenosa će zaglaviti motor. Naročito na uzbrdicama, potrebno vam je dovoljno okretaja za zakretni moment da bi automobil mogao voziti na svom optimalnom nivou.
Kako možete znati da li su sistem upravljanja ili ovjes oštećeni?
Ako ste uzrokovali ili pogoršali probleme s automobilom zbog loših vozačkih navika, možda ćete početi primjećivati neke simptome. Iako se ovo možda ne čini hitnim, nemojte ih zanemariti jer biste mogli oštetiti svoj automobil i izazvati ozbiljnu nesreću. Znakovi upozorenja da vrebaju problemi s upravljanjem i ovjesom uključuju:
- Volan se trese ili vibrira
- Zvukovi pri okretanju volana
- Zveckanje, škripa ili lupanje ispod auta
- Auto vuče na jednu stranu kada vozite
- Labavost ili prekomjeran luft na volanu
Kada treba da odete na servis vašeg vozila?
Svaki automobil je drugačiji i proizvođači daju svoje smjernice (ovaj savjet ćete pronaći u priručniku). Iako je dobra praksa da se servisira jednom godišnje, kao rani znaci propadanja mogu se uočiti i brzo ispraviti.
Naravno, ako naiđete na opasnost na cesti ili se nađete u sudaru, nemojte čekati do sljedećeg rutinskog servisa da ga pregleda kvalifikovani mehaničar.
Loše vozačke navike i odgađanje redovnog održavanja automobila mogu pogoršati probleme i uticati na upravljanje automobilom. Često se dešava da pokušaji da se izbjegne trošenje novca, mali problemi imaju direktan efekat i uzrokuju skuplje probleme.