Amortizeri

amortizeri

Šta su amortizeri?

Amortizeri su mehanički ili hidraulički uređaji koji se koriste za apsorpciju i prigušivanje udarnih impulsa. To se postiže pretvaranjem kinetičke energije udara u drugi oblik energije (obično toplinu), koja se zatim raspršuje. Uz ublažavanje neravnina i vibracija, ključna uloga amortizera je da osigura da gume vozila uvijek ostanu u kontaktu s površinom puta, što osigurava najsigurniju kontrolu i kočenje vašeg automobila.

Amortizeri u suštini rade dvije stvari. Ne samo da kontrolišu kretanje opruga i ovjesa, već i održavaju vaše gume u kontaktu s tlom u svakom trenutku. U mirovanju ili u pokretu, donji dio vaših guma je jedini dio vašeg vozila koji dolazi u kontakt s cestom.

Svaki put kada je kontakt gume s podlogom prekinut ili smanjen, vaša sposobnost vožnje, upravljanja i kočenja je ozbiljno ugrožena.

Kako rade amortizeri?

Amortizeri prigušuju kretanje opruga pretvarajući kinetičku energiju opruge u toplinsku (toplotnu) energiju. Amortizeri su cilindri punjeni uljem. Kada se ovjes vašeg vozila pomiče, klip se kreće gore-dolje kroz cilindar napunjen uljem.

Prvo, malo nauke. Amortizeri rade tako što uzimaju kinetičku energiju (kretanje) vašeg ovjesa i pretvaraju je u toplinsku energiju (toplotu) koja se zatim raspršuje u atmosferu kroz mehanizam izmjene topline. Ali to nije ni približno tako komplikovano kao što možda zvuči.

Kao što je spomenuto, amortizeri su u osnovi pumpe za ulje. Klip je pričvršćen na kraj klipnjače i radi protiv hidrauličnog fluida u potisnoj cijevi. Kako se suspenzija kreće gore-dolje, hidraulična tekućina se probija kroz otvore (sitne rupe) unutar klipa. Budući da otvori propuštaju samo malu količinu tekućine kroz klip, klip je usporen što zauzvrat usporava kretanje opruge i ovjesa. Amortizeri se automatski prilagođavaju uslovima na putu jer što se vješanje brže kreće, to pružaju veći otpor.

Dijelovi amortizera

Nosači amortizera: Nosači amortizera su dijelovi koji osiguravaju udarce za karoseriju i ovjes vozila. Postoji gornji i donji nosač.
Čaura amortizera: nalaze se na nosačima. Obično su napravljene od gume ili uretana, čaure apsorbuju vibracije i odvajaju metalne dijelove kako bi spriječili buku i habanje. Čaure su među komponentama amortizera koje se mogu zamijeniti.
Zavojna opruga amortizera: Neki tipovi amortizera imaju zavojnu oprugu kao dio sklopa amortizera. Oni su obično poznati kao amortizeri sa zavojnicom ili amortizeri sa oprugom.
Klip amortizera i klipnjača: Klip amortizera sadrži ventile ili otvore. Rad amortizera se vrti oko kretanja ulja kroz ove prolaze.
Cilindar amortizera: Ovo je cijev koja čini tijelo amortizera. Sadrži kompresijsko ulje i formira cijev unutar koje se kreće klip amortizera.
Vijci amortizera: Pričvršćivači koji drže amortizer za karoseriju vozila na jednom kraju i ovjes na drugom kraju. Oni moraju biti zategnuti na prave vrijednosti momenta. Pod zakretnim momentom može doći do labavih amortizera koji ne rade kako se očekuje.

Vrste amortizera

Amortizeri hidrauličnog tipa
Amortizeri dvostrukog djelovanja
Amortizer jednosmjernog djelovanja
Amortizer frikcionog tipa
Amortizer tipa poluge
Teleskopski tip amortizera

Često postavljena pitanja

Kako da znam da li su mi amortizeri istrošeni?

4 Simptoma istrošenih ili neispravnih amortizera
– Prekomjerno poskakivanje i skretanje.
– Neravnomjerno trošenje guma.
– Duži zaustavni put.
– Vibracije volana.

Da li je bezbijedno voziti sa pokvarenim amortizerom?

Kratak odgovor je ne – ne treba voziti auto sa pokvarenim ovjesom. Bez obzira da li je pokvarena spiralna opruga ili pokvaren amortizer, ne možete voziti vozilo koje ima pokvaren element ovjesa.

Koliko dugo traju amortizeri?

U prosjeku, ako je vaš automobil bio dobro “čuvan”, možete očekivati ​​da će vaši amortizeri trajati oko 10 godina. Ako ste zaista koristili svoj automobil kao radnog konja, 5 godina je vjerovatno sve što možete očekivati. To znači da je za prosječnog vozača 7 ili 8 godina maksimalni životni vijek većine amortizera.

Kako zvuče loši amortizeri?

Neuobičajeni zvukovi – Kada su amortizeri istrošeni, možete čuti zveket ili kucanje. Ovaj zvuk je uzrokovan kontaktom metala s metalom kada amortizer ili opružnik ispadnu pri udaru u neravninu. Osim toga, ovi zvukovi mogu biti rezultat istrošenih komponenti za montažu amortizera ili podupirača.