Pravilno održavanje je ključno za održavanje performansi kočionog sistema vašeg automobila na najvišem nivou. Tipično održavanje kočionog sistema uključuje promjenu kočionih pločica, obnavljanje kočionih diskova i dopunjavanje rezervoara kočionog ulja. Međutim, sljedećih pet faktora smanjuju performanse i djelotvornost, odnosno negativno utiču na kočiono ulje vašeg automobila i mogu uzrokovati prerano otkazivanje kočnica.
Koju ulogu kočiono ulje igra u kočionom sistemu?
Fokusiraćemo se na disk kočione sisteme zbog njihove popularnosti u modernim vozilima, ali kočiono ulje obavlja istu funkciju u sistemima doboš kočnica koju ćete još uvijek naći na zadnjim kočnicama nekih automobila. Sistem disk kočnica je čeljust koja se pričvršćuje na rotor kočnice koji se okreće s kotačem automobila koristeći hidraulični pritisak koji dovodi papučica kočnice. Kako pedala kočnice vrši pritisak na glavni cilindar koji sadrži rezervoar, kočiono ulje djeluje kao hidraulična tečnost za prijenos tog pritiska kroz kočione vodove do čeljusti i kočionih cilindara u sistemu doboša kočnice.
Voda u kočionom ulju
Čak i potpuno zatvoreni kočioni sistemi mogu da apsorbuju vodenu paru kroz mikroskopske rupe u gumenim crijevima, zaptivke koje cure i otvorene poklopce rezervoara. Pored toga, nakupljena voda snižava tačku ključanja kočionog ulja, smanjujući efikasnost kočionog sistema. Budući da je kočiono ulje higroskopno i upija vlagu iz zraka, zamjena kočione tekućine prema uputama za upotrebu je najbolje rješenje.
Vazduh u kočionim vodovima
Labavi kočioni vodovi, curenje zaptivki ili zamjena komponenti sistema bez odzračivanja kočionih vodova mogu uvesti vazduh u kočioni sistem. Vazduh se kompresuje većom brzinom od ulja za kočnice, što uzrokuje gnjecav, mekan ili spužvast osećaj na papučici kočnice. Zatezanje ili zamjena zahvaćenih dijelova, nakon čega slijedi odzračivanje kočionih vodova, trebalo bi popraviti situaciju.
Korištenje pogrešne vrste kočionog ulja
Potrebno je obratiti pažnju na korištenje pogrešne vrste kočione tekućine u vašem vozilu jer postoji nekoliko tipova, uključujući DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1. Svaki proizvođač automobila dizajnira kočione sisteme za rad s određenom vrstom kočione tekućine, tako da korištenje pogrešne vrste može dovesti do degradacije ili propadanja gumenih crijeva i zaptivki. Dvije glavne kategorije kočionog ulja uključuju najčešću kočionu tekućinu na bazi glikola i silikona visokih performansi. Dok ulje na bazi silikona ne upija vlagu, skuplje je od ulja na bazi glikola i nekompatibilno je sa nekim vozilima.
Korozija kočionog ulja
Kvalitetne kočione tekućine sadrže inhibitore korozije, ali vrijeme, pregrijavanje i apsorbirana vlaga smanjuju njihovu učinkovitost. Priručnik za vlasnike vašeg vozila uključuje raspored održavanja kočionog sistema, uključujući zamjenu kočione tekućine, ali dobro pravilo uključuje ispiranje kočioog ulja svakih 40.000 km ili dvije godine.
Agresivna vožnja
Kao što je gore pomenuto, prekomjerna toplota degradira kočiono ulje, što dovodi do niže tačke ključanja, smanjujući performanse sistema. Agresivna vožnja uzrokuje prekomjerno nakupljanje topline koja se prenosi s klipova kočione čeljusti na kočiono ulje iza njih. Umjesto toga, pokušajte iskoračiti i koristiti kočenje motorom kako biste smanjili brzinu kada je to prikladno.
Znakovi da je kočiono ulje degradirano
Neki uobičajeni znakovi slabo degradiranog kočionog ulja uključuju mekan osjećaj papučice kočnice i smanjene performanse kočenja. Ostali simptomi uključuju ABS lampice upozorenja na instrument tabli, jake mirise nakon kočenja i masne lokve ispod automobila, posebno u blizini guma. Međutim, mi preporučujemo redovno provjeravanje nivoa kočione tekućine i održavanje kočionog sistema umjesto da čekate ove znakove upozorenja.