Ako pogledate gornji dio vjetrobranskog stakla vašeg automobila, vjerovatno ćete vidjeti sloj boje na vrhu. Većina vjetrobranskih stakala na modernim vozilima ima plavu ili zelenu boju za zatamnjenje, dok druga imaju bezbojnu nijansu.
Glavni razlog zašto su šoferšajbne zatamnjene pri vrhu je zaštita vaših očiju od sunca tokom vožnje. Međutim, postoje i drugi razlozi o kojima ćemo govoriti u nastavku. Sa plavim ili zelenim nijansama, UV zracima i toplotom od sunca teže je da prodru kroz staklo. Nijansa je slična traci za nijanse na sunčanim naočalama.
Zatamnjenje boja dio je proizvodnog procesa za proizvodnju vjetrobranskih stakala. Tokom originalne OEM fabričke izrade automobila, zatamnjenje se ne dodaje tokom pravljenja vjetrobranskog stakla. Umjesto toga, zatamnjenje se, dok je na proizvodnoj traci, montira na vjetrobransko staklo. Pažljivo postavljanje nijansi na preciznu veličinu je ključno. U suprotnom, mogu se stvoriti mali mjehurići zraka između stakla i zatamnjenja.
Za neke automobile bi moglo biti izazovno vidjeti sloj obojen u boji, posebno ako ga gledate iz direktne perspektive. Međutim, ako pogledate vrh vjetrobranskog stakla iz ugla – ili odozdo, vjerovatno ćete moći jasnije vidjeti zatamnjenje.
Razlozi zašto vjetrobranska stakla automobila imaju sloj zatamnjene boje na vrhu
Postoji nekoliko razloga zašto vjetrobranska stakla automobila imaju sloj zatamnjene boje na vrhu. Ovo uključuje:
- Smanjuje naprezanje očiju
- Štiti vozača i putnike od UV zraka
- Štiti kabinu automobila od UV zraka
- Smanjuje odsjaj od sunčeve svjetlosti
- Pomaže da se kabina ohladi
Smanjuje naprezanje očiju
Kada idu na duga putovanja, vozači mogu iskusiti veliko opterećenje za oči. Naprezanje je još značajnije u vedrim, sunčanim danima. Međutim, zatamnjeno vjetrobransko staklo pomaže u smanjenju naprezanja očiju od sunčeve svjetlosti.
Štiti vozača i putnike od UV zraka
Sunce ima ultraljubičaste ili UV zrake. Dugotrajno izlaganje UV zracima može dovesti do opekotina od sunca i povećava rizik od raka kože. Slično kao i krema za sunčanje, plava ili zelena boja štiti ljude od štetnih efekata UV zraka.
Štiti kabinu automobila od UV zraka
Zatamnjeni sloj na vrhu vjetrobranskog stakla također štiti unutrašnjost vašeg automobila od štetnog djelovanja UV zraka. Kod dužeg izlaganja sunčevoj svjetlosti, presvlake na sjedištima mogu izblijediti. Međutim, nijansiranje može odgoditi i smanjiti blijeđenje.
Smanjuje odsjaj od sunčeve svjetlosti
Da li ste ikada vozili automobil, a onda je sunčeva svjetlost udarila u vjetrobran, otežavajući da vidite kuda idete? Uz intenzivan odsjaj sunčeve svjetlosti, može biti izazovno gledati cestu i druge automobile oko sebe. Međutim, gornji sloj nijansiranja boja pomaže u smanjenju ovog odsjaja — istovremeno pružajući dobru vidljivost.
Zatamnjeno vjetrobransko staklo pomaže da se kabina ohladi
U kabini automobila može biti jako vruće i zagušljivo, posebno usred ljeta. Iako nije zamjena za A/C sistem, nijansiranje vjetrobranskog stakla može pomoći da se kabina u vozilu ohladi tako što blokira UV zrake.
Bilo da se radi o smanjenju odsjaja i naprezanja očiju, zaštiti od štetnih UV zraka ili održavanju kabine hladnom, postoji nekoliko važnih razloga zašto vjetrobranska stakla automobila imaju sloj zatamnjene boje na vrhu.