Redovna zamjena ulja podrazumijeva da skinete poklopac ulja. Brza inspekcija osigurava da sve radi ispravno. Ako primjetite da je čep od ulja bijel, da se bijela, mliječna tvar taloži ispod filtera za ulje vašeg automobila, nemojte olako shvatiti situaciju i odvezite svoj automobil na mehaničarski pregled što je prije moguće. Ovaj vodič pomaže u određivanju temeljnih razloga koji uzrokuju taloženje bijele tvari na poklopcu ulja.
Zašto se ispod poklopca ulja taloži mliječno bijela tvar?
Kremasto-bijela tvar nakuplja se na čepu kada se voda ili vlaga počnu miješati s motornim uljem. Voda ili vlaga koja prodire u motor mora se pažljivo pregledati, a rješenja se moraju primijeniti u skladu s tim. Loša brtva glave motora je osnovni uzrok problema.
Uočite kondenzaciju gledajući izduvni gas koji bi stvorio vodenu paru kao nusproizvod.
Većina ljudi bi pomislila da je probušena brtva glave izazvala curenje, ali u stvarnosti je to normalna kondenzacija. Kako se motor zagrije, vlaga nestaje, a isparavanje bi trebalo nastati dok motor radi na optimalnoj temperaturi. Ako ne vozite auto na duži period, temperatura bi se povećala, a isparavanje vode postalo bi nemoguće. Pojavljuje se samo bijela tvar (naslaga) koja ostaje na čepu ulja.
Loše čišćenje
Da li ste koristili mašine za pranje pod visokim pritiskom za čišćenje vašeg automobila? Na primjer, možda ste koristili uređaj za pranje pod pritiskom da očistite motorni prostor i primijetili mliječnu tvar ispod vašeg automobila. Visok pritisak bi gurnuo vodu u motor kada nije potrebna. Voda pomiješana s uljem nakuplja se unutar poklopca filtera za ulje i dospjela bi u područja kao što su zračni filter, šipka za mjerenje ulja u motoru, poklopac servo upravljača i druga mjesta.
Loš dihtung (brtva) glave motora kao jedan od razloga zašto je čep od ulja bijel
Ako ništa drugo ne dovodi do stvaranja bijele tvari na čepu ulja, morate provjeriti dihtung (brtvu) glave. Zaptivka glave igra ključnu ulogu i drži cilindar iza hermetičke brtve kako bi se postigle maksimalne performanse. Ako zaptivka glave eksplodira, rashladna tečnost počinje da curi unutar komore za sagorijevanje motora i počinje da infiltrira uljne prolaze unutar motora. To dovodi do stvaranja bijelih nakupina ispod filtera i može se popraviti zamjenom dihtunga glave motora.

Kako eliminirati bijelu tvar ispod poklopca ulja?
Vozite više
Ako ne primijetite nikakve mehaničke probleme, prekomjerna vlaga ne sagorijeva. Ovi problemi nastaju u slučaju da ne idete na duga putovanja svojim automobilom. Vožnja od 5 do 10 minuta neće pomoći da motor postigne optimalni domet. Isparavanje dovodi do nakupljanja vlage unutar motora. To otežava rad motora, a iz filtera ulja počinje da curi bijela materija. Popravljanje je jednostavno i zabavno; odvezite se automobilom na malo dužu vožnju, otiđite na neki “road trip” i uživajte usput u ljepoti prizora.
Temeljno očistite motor
Prilikom pranja automobila pazite da voda ne uđe u motor. Prije početka procesa pogledajte brtvu poklopca ulja. Jednom kada se poklopac ošteti ili istroši, neće zadržati vlagu, a zamjena poklopca filtera za ulje bi riješila probleme. Kada utvrdite da je zaptivka u dobrom stanju, poprskajte motorni prostor pomoću mlaza vode niskog pritiska. Možete iskoristiti prednost visokotlačne mašine za pranje, ali ne zaboravite da je smanjite. Nemojte prskati direktno na zaptivke motora, posebno na poklopce ventila. Motor se može čistiti posebnim sredstvom za čišćenje i ribanjem četkom. Prljavštine se mogu eliminisati prskanjem vode po njoj, čime se spriječava višak pritiska koji nije potreban.
Popravka dihtunga glave
Jednom kada se zaptivka glave pokvari, nećete imati mnogo opcija. Najbolje je da je odmah zamijenite.
Koliko košta dihtung glave?
Cijena dihtunga je između 100 i 300 eura ovisno o automobilu koji posjedujete. Ovo nije skupo, ali rad bi mogao dodatno koštati.
Zaključak
Ako primijetite da je čep od ulja bijel, nemojte to olako shvatiti i obratite se kvalificiranom tehničaru kako biste spriječili da se ovi problemi dogode u budućnosti.