Zašto auspuh zvecka

auspuh zvecka, zveckanje auspuha

Većina problema sa izduvnim sistemom može se dijagnosticirati obraćanjem pažnje na nepoznate zvukove ili pogledom ispod automobila. Jedan od najčešćih problema sa izduvnim sistemom je zvuk zveckanja. Kada čujete da auspuh zvecka, to može biti uzrokovano brojnim stvarima. Pogledajmo bliže neke od mogućih uzroka i mogućnosti popravka.

Šta uzrokuje zveckanje auspuha?

U većini automobila auspuh se postavlja u liniji sa izduvnom cijevi, a njegov zadatak je da minimizira buku koja dolazi iz motora automobila. Auspuh sadrži perforirane cijevi ili pregrade koje stvaraju suprotne zvučne valove kada zvučni valovi iz motora putuju u njega. Ovi suprotni valovi djelomično poništavaju većinu izvorne glasne buke. U većini područja, izlazak na cestu sa nestalim ili oštećenim auspuhom je nezakonit. Ova izduvna komponenta je po zakonu obavezna kako bi vozila radila na prihvatljivom nivou buke.

Ako čujete glasan zvuk poput komada metala koji se međusobno dodiruju, to obično znači da nešto dodiruje izduvnu cijev. Labav držač, gumeni držač ili konektor, ili onaj koji je jako korodiran, može dozvoliti da auspuh zvecka dok izduvna cijev udara o drugi dio vašeg vozila kada ubrzavate ili vozite po neravnim cestama, ili čak i kada prvi put upalite automobil i miruje i radi u praznom hodu. Kada se komponente koje drže vaš izduvni sistem pokvare, mogu uzrokovati neusklađenost u sistemu. Kada se to dogodi, zveckanje je uobičajeno. Ako je zveckanje uzrokovano vašim auspuhom, najvjerovatnije će nastati blizu stražnjeg dijela vašeg vozila.

Labav auspuh može dozvoliti prekomjerno kretanje i u drugim komponentama i povećati opterećenje na tim dijelovima, tako da može postati više od dosadne buke ako se ostavi bez nadzora. Ako auspuh visi niže od normalnog, postoji i rizik da se može slomiti udarcem u neravninu ili prelaskom preko željezničke pruge. Kao rezultat toga, izuzetno je važno popraviti ove probleme što je prije moguće.

Znakovi oštećenja auspuha

Ako sumnjate da vaš automobil proizvodi jaku buku zbog problema sa auspuhom, pogledajte svoj izduvni sistem. Iako je glasno zveckanje ili tutnjanje najčešći znak, postoji nekoliko drugih stvari koje treba provjeriti. Uđite ispod svog automobila i pregledajte cijevi koje čine izduvni gas. Vidite li rđu ili druga oštećenja? Obratite posebnu pažnju na sam auspuh i toplotni štit. Ima li vidljivih znakova oštećenja? Takođe, obratite pažnju na to kako vaš automobil radi. Ako počnete da primjećujete smanjenu efikasnost, moglo bi doći do curenja izduvnih gasova u cijevi ili oštećenog auspuha.

Kako popraviti auspuh koji zvecka

Moderni izduvni sistemi su obično napravljeni od aluminiziranog čelika ili nehrđajućeg čelika, ali to ne znači da oni ili dijelovi koji drže izduvne komponente na mjestu traju zauvijek. Toplota, krhotine, so na putu i vlaga mogu uzrokovati rđu u izduvnom sistemu. Kada imate problema s auspuhom vašeg automobila, važno je odmah pronaći rješenje. Ovi problemi se vremenom pogoršavaju i što duže čekate, popravka vašeg vozila će koštati više. A glasna buka nije jedina briga kada imate oštećen auspuh: zveckanje koje čujete iz auspuha može biti neugodno, ali može biti znak da se isparenja iz auspuha vašeg vozila ne odvode iz vašeg automobila kako treba. Curenje izduvnih gasova uzrokuje i zvuk zveckanja, a mogli biste imati izduvni gas koji dolazi u vaš automobil iz oštećene cijevi.

Iako se glasan zvuk zveckanja auspuha može popraviti jednostavnim zatezanjem nekoliko vijaka ili zamjenom slomljene vješalice, korozija bi mogla biti dovoljno jaka na auspuhu ili susjednim dijelovima da će ih morati zamijeniti. Rad na auspuhu je veliki posao, a osim ako nemate odgovarajuću obuku i iskustvo, ovu vrstu popravke je najbolje prepustiti profesionalcima.
Zveckanje ili lupanje iz izduvnog sistema možda nije vanjski problem. Pregrade ili druge komponente unutar auspuha mogu se olabaviti i uzrokovati unutrašnje zveckanje.

Osim toga, ako auspuh zvecka možda nije jedini uzrok ili čak krivac. Nosači i vijci koji pričvršćuju ispušne cijevi, toplinski štitovi iznad katalitičkih pretvarača i druge komponente mogu se olabaviti, a katalizatori mogu razviti unutrašnje zveckanje kada se pokvare.