Da li vam se ikada desilo da vam se volan trese pri kočenju? Ako jeste, nastavite čitati da saznate uzroke i rješenja za ovaj problem.
Vibracije u volanu mogu se dogoditi iz više razloga, kao što su pokvareni nosač motora, loši CV spojevi ili labave matice. Ali nijedan od ovih problema s automobilom ne bi prouzročio da se volan trese samo kada kočite. To je skoro uvijek zbog problema sa kočionim diskovima.
Kočioni diskovi su dijelovi na koje se kočione pločice pričvršćuju kako bi zaustavile vaš automobil. Drugim riječima, prilično su važni. Zašto mogu uzrokovati da se volan trese pri kočenju zahtijeva brz pregled rada diskova.
Diskovi su obično izrađeni od metala i funkcionišu na određenoj širini, u zavisnosti od marke i modela vašeg vozila. Kada pritisnete kočnice, oni su izloženi intenzivnoj toplini koja se mora ravnomjerno raspršiti po površini za glatko zaustavljanje. Međutim, vremenom se istroše. Kad se to dogodi, metal se može istanjiti ili iskriviti na određenim mjestima. Kada kočione pločice zahvate disk pri velikim brzinama, ove nesavršenosti uzrokuju vibraciju na papučici kočnice koja se zatim prenosi na volan.
Dobra vijest je da postoje neka jednostavna rješenja za rješavanje problema, koja ćemo istražiti u sljedećem odjeljku.
Rješenja za volan koji se trese pri kočenju
Prvi korak u pronalaženju rješenja za volan koji vibrira prilikom kočenja je utvrđivanje uzroka podrhtavanja. Kao što smo spomenuli, to je gotovo uvijek uzrokovano problemom s diskovima. Drugi uzroci vibrirajućeg upravljačkog sistema bi općenito uzrokovali drhtanje cijelo vrijeme, ne samo pri kočenju. Imajući to na umu, ovaj dio ćemo se fokusirati na najčešće probleme diskova i njihova rješenja.
Jedan od mogućih uzroka vibracija na točku automobila je neravnomjerno zatezanje diskova. U tom slučaju, trebali biste se obratiti mehaničaru. Ovo je elementarni koncept koji bi svaki mehaničar trebao znati. Većina će imati i moment ključ za mjerenje nepropusnosti zaptivke. Imajte na umu da svaki automobil ima svoje standardne specifikacije obrtnog momenta, koje se mogu naći u uputstvu za upotrebu ili bazi podataka mehaničara.
Češće je volan koji se trese prilikom kočenja uzrokovan iskrivljenim diskovima, što vaš mehaničar može dijagnosticirati jednostavnim testom – to jest okretanjem diska rukom kako bi osjetio nesavršenosti. Kočioni disk u dobrom radnom stanju treba se slobodno kretati i napraviti potpuni okret bez ikakvih udaraca ili znakova područja otpora.
Za precizniju dijagnozu, vaš mehaničar će morati ukloniti kočione diskove i izmjeriti ih mikrometrom. Gruba mjesta ili područja koja su više istrošena od drugih mogu se ponovno obraditi strugom. Međutim, ova taktika možda nije vaš najbolji izbor. Obradom na strugu se može ispraviti malo iskrivljenje, ali neće biti od koristi ako je disk istrošen izvan specifikacija proizvođača. Danas je potpuna zamjena češća operacija. Ako je vaš automobil dobio dijagnozu loših diskova, možda se pitate koliko je to hitan problem. Zavisi od nekoliko faktora, kojima ćemo se pozabaviti u sljedećem odjeljku.
Da li je bezbjedno voziti ako mi se volan trese prilikom kočenja?
Ako vam se volan trese pri kočenju, velike su šanse da će vam uskoro trebati mehaničar. Koliko tačno zavisi od nekoliko faktora, uključujući uzrok potresa. Na primjer, možda ćete moći ignorirati problem neko vrijeme – mjesecima ili čak godinama – ako je uzrokovan nepravilno zategnutim diskovima. Isto ne vrijedi ako je problem uzrokovan labavim navrtkama. U tom slučaju, imali biste sreće da prođete par kilometara.
Svakako je moguće zanemariti ovaj problem, ali činite to na svoju odgovornost. Hronične vibracije mogu uzrokovati da se čeljusti, vijci, kočione pločice, ABS senzori i druge komponente kočionog sistema olabave ili istroše. Ovo će brzo povećati cijenu onoga što je prvobitno bila relativno jeftina popravka. Trošak zamjene diskova je oko 100 eura sa dijelovima i radom.
Veće kočnice visokih performansi će biti skuplje. Diskovi i pločice se obično zamjenjuju zajedno, što je blizu 150 eura s kombinovanim dijelovima i radom. Ako dugotrajno zanemarivanje uzrokuje kvar okolnih komponenti, onda trošak može biti nekoliko puta veći. Drugi razlog da ne zanemarite svoje iskrivljene diskove je taj što drhtanje koje izazivaju tokom kočenja može dovesti do gubitka stabilnosti. Vožnja je već jedna od najopasnijih stvari koje radimo svaki dan, tako da nema razloga da povećavate svoje šanse za nesreću.
Takođe bi trebalo da maksimalno produžite vijek trajanja svog kočionog sistema provjeravanjem pločica i diskova tokom redovnog održavanja. Poput gazećih slojeva guma, kočione pločice se s vremenom troše i imaju niz dubina u kojima treba da funkcionišu ispravno. Kada se potpuno istroše, udariće u komade metala na dnu koji se nazivaju indikatori istrošenosti. Oni uzrokuju glasno škripanje kada se kočnice aktiviraju i dolaze u kontakt s diskom, što ukazuje da treba zamijeniti pločice što je prije moguće.
Nastavak vožnje sa istrošenim kočionim pločicama je siguran način da oštetite svoje diskove i povećate račun za popravku. Kočnice se također mogu pregrijati i deformirati nakon ponovljenih teških zaustavljanja, ali je manje vjerovatno da će se to dogoditi u normalnim uslovima vožnje.
Ukratko, vožnja sa iskrivljenim diskovima je vjerovatno OK, ali nemojte predugo ignorirati problem. To će vjerovatno dovesti do značajnog oštećenja vašeg kočionog sistema i skupljih popravaka na duge staze. Uzimajući sve u obzir, najbolje je problem otkloniti što je prije moguće. Dakle, ukoliko se desi da vam se volan trese pri kočenju, svakako zamolite mehaničara kojem vjerujete da vam pogleda diskove. Šanse su da možete brzo riješiti problem, a da ne oštetite mnogo svoj račun u banci.