U Hrvatskoj je najavljen opći bojkot potrošnje, a prvi konkretan korak bit će sedmodnevni bojkot jednog od najvećih trgovačkih lanaca, koji počinje u subotu. Ova inicijativa, koju vodi platforma „Halo, inspektore!“, izazvala je veliki interes među potrošačima, a glasanjem na njihovoj Facebook stranici odlučit će se koji će lanac biti bojkotiran. Trenutno, najviše glasova ima Konzum, a akcija će trajati sedam dana, počevši od ovog vikenda.
Što se Bojkotira?
Ova akcija nije ograničena samo na jedan trgovački lanac. Naime, platforma „Halo, inspektore!“ pozvala je potrošače na potpuni bojkot nekoliko velikih trgovačkih lanaca i proizvoda. Akcija je započela prošlog četvrtka ujutro, a traje do večeras. Uključeni su Lidl, Eurospin i dm, a dodatno su se našli na listi bojkotiranih proizvodi poput gaziranih pića, vode u bocama te deterdženta za posuđe, uključujući proizvode tvrtke Coca Cola.
Zanimljivo je da su pozvani i zaposlenici trgovina da podrže akciju smanjenjem brzine rada tijekom ovih dana, čime žele pokazati solidarnost s potrošačima koji žele smanjiti svoje izdatke i pokazati nezadovoljstvo trenutnim cijenama.
Odluka Vlade o Ograničenju Cijena
Ovaj bojkot dolazi u jeku odluke Hrvatske vlade da ograniči cijene čak 70 proizvoda, koja stupa na snagu 7. veljače. Odluka o ograničenju cijena dolazi ususret rastućih troškova života, a potrošači se nadaju da će takvi potezi pomoći u smanjenju cijena svakodnevnih artikala. Međutim, čini se da ovo nije dovoljno za mnoge potrošače koji su odlučili poduzeti radikalnije korake u borbi protiv visokih cijena.
Šef Platforme „Halo, inspektore!“ Još Ambiciozniji
Josip Kelemen, šef platforme „Halo, inspektore!“, izjavio je da je anketa o bojkotima izazvala toliki interes da je server platforme srušen zbog velike potražnje. Ističe kako će akcija bojkotiranja trgovačkih lanaca, pekara i usluga biti proširena u petak na sve proizvode i usluge, pozivajući potrošače da pokažu da mogu trošiti manje, a time poslati snažnu poruku trgovcima i vlastima.
Bojkot kao Alat Prosvjeda
Ovaj bojkot postavlja važno pitanje: Koliko moćan može biti potrošački protest u situaciji kada visoke cijene opterećuju svakodnevni život? Potrošači u Hrvatskoj očito smatraju da je došlo vrijeme za akciju, iako vlada već pokušava umanjiti pritisak na tržište kroz regulaciju cijena. Hoće li ovakvi potezi biti dovoljni da natjeraju trgovačke lance da smanje cijene ili da pokažu veću odgovornost prema potrošačima, tek će se vidjeti.
Ovaj opći bojkot u Hrvatskoj samo je jedan u nizu prosvjeda protiv inflacije i rastućih životnih troškova, koji se sve više pojavljuju diljem Europe. Potrošači, okupljeni oko platforme „Halo, inspektore!“, poručuju da njihova kupovna moć nije beskonačna i da neće šutjeti na visoke cijene, tražeći odgovornost i transparentnost od trgovaca.
Zaključak: Potrošači u Hrvatskoj Pokreću Promjene
S obzirom na sve veću mobilizaciju potrošača, pitanje je hoće li akcija bojkotiranja imati značajan utjecaj na ponašanje trgovačkih lanaca i odluke vlade. No, jedno je sigurno – hrvatski potrošači žele aktivno sudjelovati u oblikovanju tržišta i traže bolje uvjete za svakodnevnu potrošnju. Ovaj bojkot mogao bi biti samo početak šire akcije koja će oblikovati budućnost trgovine i cijena u zemlji.