Škoda Octavia ili VW Passat

passat ili octavia

Šta izabrati između Volkswagen Passata i Škode Octavie? To može biti škakljiva odluka, jer su oba udobna, sposobna porodična automobila. Ovaj vodič će vas provesti kroz ključne razlike između ovih automobila, a na kraju ćete znati koji je najbolji za vas.

Izgled

Teško je poreći da dugačak, elegantan oblik Passata izgleda zgodno, a jednako je uredno izbliza. Detalji poput linije koja prolazi kroz rešetku do zamršenih farova odaju utisak automobila čija je cijena mnogo veća nego što je bila kada je bila nova. Nabor koji se proteže duž bokova i kvaka na vratima automobila svakako doprinosi njegovom zgodnom izgledu.

Budući da je noviji model, Škoda izgleda modernije. NJen izgled je i dalje je prilično konzervativan, međutim šiljasti farovi i široka rešetka daju mu nešto agresivniji izgled. Ako želite sportskiji ambijent, Octaviu možete nabaviti kao vrući vRS model, koji vam daje dublje prednje i zadnje branike i neke bočne pragove.

Interijer

Volkswagen Passat svakako ima visokokvalitetan interijer sa dosta mekanih materijala i sjajnih ukrasa, međutim dizajn počinje da pokazuje svoju starost. Barem je sve logično raspoređeno i jednostavno za korištenje, a dobijate dosta unutrašnjeg prostora. Putnici pozadi će imati puno prostora za glavu i noge, a prtljažnik je takođe pristojne veličine. Otvor prtljažnika u salonu malo otežava utovar, iako je dostupna i karavan verzija.

Octavia takođe nudi dovoljno unutrašnjeg prostora, a karoserija hatchback-a samo doprinosi praktičnosti. Što se dizajna tiče, zanimljiviji je od Passatove kabine. Samostojeći ekran osjetljiv na dodir i digitalni ekran za vozače izgledaju dobro, ali kvalitet materijala nije sasvim u skladu sa Passatovim standardima. Ni kontrole osjetljive na dodir nisu tako jednostavne za korištenje.

Vožnja

Iako Passat nikada neće biti auto po izboru za ljubitelje uzbuđenja, njegova ravnoteža upravljanja je skladna i uliva samopouzdanje. Više od bilo čega drugog, dobija snažne pohvale kritičara za kvalitet vožnje. Naročito na manjim dimenzijama guma početnih modela, on s aplombom potiskuje neravne puteve i velike neravnine, dok su buka ceste i vjetra impresivno potisnuta.

Octavia se takođe vozi prilično dobro, ako ne i sa sasvim istim nivoom kontrole kao Volkswagen. Vrlo neravni putevi blago uznemiruju zadnji dio automobila, što se pretvara u neznatno manje udobnu vožnju i manje kontroliran osjećaj pri skretanju. Ako se odlučite za vrući vRS model, on se dobro nosi na krivudavim cestama i nudi performanse hot-hatch-a, dok je i dalje odličan za velike udaljenosti.

Motor

Poređenje modela po ekvivalentnim cijenama počinje otkrivati ​​neke veće razlike između ova dva automobila. Najosnovniji Passat opremljen je turbo dizel motorom od 1,6 litara. Motor od 120 KS je uglađen i rafiniran i, kada se vozi pažljivo, trebao bi imati dobru efikasnost goriva. Takođe možete imati 2,0-litarski dizel sa 150ks i 1,5-litarski benzinac sa 150ks.

Početna Škoda Octavia dobija 1,0-litarski turbo benzinac sa 110 KS. Ovo će imati veoma dobru efikasnost goriva, međutim na autoputu se može osjećati nedovoljno snage. Pređite na 1,5-litarski turbo benzinac i dobit ćete zdravih 150 KS, ali ćete i dalje imati solidnu efikasnost. Dostupan je i 2,0-litarski dizel, kao i 1,4-litarski benzinski plug-in hibrid.

Cijene

Za početni model, Passat-ova lista kompleta je prilično izdašna. U S specifikaciji, kupcima su na raspolaganju 16-inčne aluminijumske felge, Bluetooth konekcija i 6,5-inčni infotainment sistem sa ekranom osjetljivim na dodir kao standard.

Octavia početni nivo ima modele sa automatskim brisačima i svijetlima, zadnjim parking senzorima i dvozonskom kontrolom klime. Dođite do SE L opreme i dobijate ulazak i pokretanje bez ključa, adaptivni tempomat i 17-inčne alu felge.

Što se tiče cijene, Volkswagen Passat je ovih dana dostupan samo polovan s cijenama koje počinju od oko 15.000 eura za SE model iz 2017. sa 20.000 kilometara na satu, i penju se do 27.000 eura za R liniju iz 2021. sa 1.000 kilometara.

Octavia je dostupna nova, sa cijenama koje počinju od oko 20.000 eura za SE, dok se penju na 30.000 eura za SE L. Ako želite vrući vRS model, onda to počinje od 35.000 eura.

Sigurnost i pouzdanost

Kada je Volkswagen Passat posljednji put testiran od strane Euro NCAP-a 2014. godine, postigao je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. Međutim, nije testiran prema novim NCAP propisima o testiranju sigurnosti. Škoda Octavia je testirana po novim standardima i dobila je pet zvjezdica.

Što se tiče pouzdanosti, ne postoje horor priče o bilo kojem od ovih automobila. Ako kupite polovni Passat koji je mlađi od tri godine, i dalje će vam ostati dio garancije od tri godine. Ako kupite odobreni polovni Passat od VW dilera, također ćete dobiti dvogodišnju garanciju za dodatni mir.

Svi novi Škoda modeli takođe dobijaju trogodišnju garanciju, sa neograničenom kilometražom u prve dvije godine.

Konačna odluka

Odabir pobjednika ovisi o tome gdje su vaši prioriteti. Passat ima bolju vožnju, profinjeniji je, malo prostraniji iznutra i nudi nivoe kvaliteta s kojima Octavia ne može konkurirati. Za mnoge kupce, međutim, manji motor i ograničenija standardna oprema mogu samo promijeniti odluku u korist Octavije.

Osim snažnijeg motora i opsežnije liste opreme, Octavia ima mnogo toga za pohvalu. Sa izuzetkom Passata, jedan je od najpraktičnijih i najudobnijih porodičnih automobila koji se prodaju. Sa Octavijom dobijate više za svoj novac, ali sa Passatom dobijate generalno poželjniji automobil.