Škoda Kamiq

Škoda kamiq

Škoda Kamiq je fantastičan svestrani automobil; to je jedan od prvih kompaktnih crossovera koji nudi dovoljno prostora i praktičnosti da može djelovati kao jedini automobil u porodici. Uprkos svojim neobičnim dimenzijama, Kamiq je vjerodostojna alternativa konvencionalnijim hatchback modelima kao što su Ford Focus ili Volkswagen Golf – oba teoretski spadaju u klasu iznad.

Kabina se čini dobro spojenom, a ima puno kompleta bez obzira na to koji se komplet odlučite. Ostale su sve Škodine uobičajene ‘Simply Clever’ karakteristike, što Kamiq čini fantastično vještim porodičnim automobilom.

Škoda Kamiq je najmanji SUV češkog proizvođača. Stigao je 2019. godine, vodeći borbu sa mnoštvom talentovanih rivala. Zasnovan na oprobanoj MQB arhitekturi Volkswagen grupe, Kamiq dijeli veliki dio svojih mehaničkih podloga sa Volkswagen T-Cross i SEAT Aronom. Po cijeni je ispod oba, ali je jednako kompetentan u oblastima koje su bitne – praktičan je, dobar za vožnju i dovoljno velik da služi kao alternativa tradicionalnijim porodičnim hatchback-ovima.

Po čemu se Škoda Kamiq razlikuje od T-Crossa i Seat Arona?

Dakle, zašto biste odabrali Škodu Kamiq u odnosu na dva druga modela koji koriste istu osnovu, Seat Arona i Volkswagen T-Cross? Pa, držeći se analogije sa čokoladom, Škoda Kamiq ima drugačiji omotač, ljepše punjenje i također je ono što biste mogli opisati kao ‘King Size’ – veliki prema standardima malih SUV-a.

Kamiq takođe ima neke zgodne dizajnerske detalje. U redu, nije tako avanturistički stilizovan kao Nissan Juke, ali barem nije samo Škoda Karoq (veći porodični SUV proizvođača automobila) koji je gurnut u fotokopir aparat i smanjen na 95%.

Zatim tu su i njegove odlične praktične karakteristike. Dosta vam je gluposti da se istiskujete iz svog automobila dok očajnički pokušavate da izbjegnete da udarite vratima u auto pored vas? Pa, Kamiq je dostupan sa skrivenim gumenim trakama koje automatski iskaču dok otvarate vrata kako bi zaštitili njihove ivice.

Uobičajena zgodna Škoda oprema, uključujući kišobran u vratima i strugač za led u poklopcu rezervoara za gorivo, je prisutna i ispravna. Većina verzija čak ima uklonjivu, punjivu lampu u prtljažniku.

Osim svih tih pametnih detalja, da li je Škoda Kamiq dobra kao najbolji mali SUV? Da li je finansijski isplativa i, što je najvažnije, treba li razmisliti o kupovini? Saznajte u nastavku.

Performanse i vožnja

Motor i mjenjač

Ako ste zadovoljni skromnim, ali i dalje savršeno upotrebljivim nivoima brzine (tj. 0-100 km/h za oko 11 sekundi), preporučujemo Škoda Kamiq 1,0-litarski benzinac od 94 KS (označen 1,0 TSI 95). Isti motor ćete naći u Seat Aroni i Volkswagen T-Crossu.

Snažnija verzija od 108 KS (oznaka 1.0 TSI 110) briše jednu sekundu od zvaničnog vremena od 0-100 km/h i daje vam šestu brzinu za opuštenije krstarenje autoputem. Vrijedi razmisliti o tome planirate li koristiti Kamiq da redovno prevozite putnike, provodite mnogo vremena na autoputu ili živite u brdovitom području. Ekvivalentni blagi hibrid u Ford Puma 1.0 Ecoboost (mHEV) 125 je ipak jači.

Za zaista živo iskustvo, isprobajte 1,5-litarski benzinac od 148 KS (1,5 TSI 150). Sprintujući od 0-100 km/h za brzih 8,3 sekunde, nudi vrstu tempa koja odgovara snažnijoj Pumi 1.0 Ecoboost (mHEV) 155. Automatski mjenjač je dostupan kao opcija sa svim Škoda Kamiq motorima osim 1.0 TSI 95.

Ovjes i udobnost u vožnji Škoda Kamiq – a

Škoda Kamiq je jedan od najboljih automobila u svojoj klasi. Kada uporedite male SUV-ove sa njihovim standardnim sistemima ovjesa, samo je usaglašeni Volkswagen T-Roc približno tako dobar u gušenju udarnih rupa i grebena po gradu, ili u pokazivanju umirujućih manira na autocesti.

Ako naručite Kamiq sa SE ili većom opremom, možete dodati opcionu Sportsku kontrolu šasije, dajući vam podesivi ovjes sa smanjenom visinom vožnje koja vam omogućava da učvrstite ili omekšate ovjes pritiskom na dugme. Ali standardni ovjes je toliko dobar da nije potrebno trošiti dodatni novac.

Buka i vibracije

Škoda Kamiq je savršen za uglađenu vožnju, zahvaljujući svom slatkom ručnom mjenjaču i pozitivnoj papučici kvačila i kočnice. Automatski mjenjač malo trza ako ulazite i izlazite na parking mjesto, ali mirno mijenja brzinu.

1.0 TSI 95 i 110 benzinski motori su prilično uglađeni i emituju zvuk motora koji poslušno stoji u pozadini kada vozite lagano. Ako ih više forsirate, osjetit ćete nekoliko vibracija koje se probijaju kroz volan i pedale. 1.5 TSI 150 je najglatkiji motor u ponudi.

Kao i kod Pume, čućete malo buke vjetra pri velikim brzinama na autoputu, priličan stepen buke na putu i popriličan zvuk ogibljenja preko neravnina, koji su uočljiviji pri nižim brzinama. Sve u svemu, Škoda Kamiq je malo bučnija od T-Crossa. Ako žudite za mirom i tišinom, preporučujemo tihi Audi Q2 ili T-Roc.

Interijer Škoda Kamiq – a

Vozačka pozicija i instrument tabla

U skoro svakom pogledu, vozačka pozicija u Škodi Kamiq je veoma dobra. Dobijate dosta podešavanja, uključujući visinu sjedišta i lumbalni oslonac. Sjedište nudi dobru bočnu podršku u krivinama i udobno je za duge vožnje.

Volan ima veliki hod po visini i dosegu, tu je prednji središnji naslon za ruke i tipke na instrument tabli su raspoređene logično. Ako se odlučite za barem SE L Executive trim, dobijate digitalne instrumente kao standard. Oni mogu prikazati navigacijske mape preko cijelog ekrana i ogroman niz drugih informacija na ekranu vozača od 10,3 inča.

Vidljivost, parking senzori i kamere Škoda Kamiq – a

Iako ne sjedite posebno visoko u Kamiq-u, i dalje imate bolji pogled u svim smjerovima nego što biste imali kod mnogih njegovih rivala, uključujući Pumu i Kia Stonic. To je zato što su prednji stubovi prilično tanki i postoji ogroman prostor od stakla, koji smanjuje sve mrtve tačke.

Putnicima pozadi će Kamiq biti lakše vidljiv od mnogih njegovih rivala. U stvari, njegovi visoki bočni prozori znače da čak i djeca imaju dobar pogled na vanjski svijet – zgodno ako su sklona mučninama od putovanja.

Stražnji senzori za parkiranje se ugrađuju iz SE opreme, dok se prednji senzori ili kamera za vožnju unazad mogu ugraditi kao opcije na sve verzije osim S. Vrhunska oprema SE L Executive dodaje ih kao standard. Ultra-jaka LED kratka svjetla dolaze sa svakim Kamiq-om, a postoji mogućnost nadogradnje na prilagodljiva LED duga svjetla na većini modela.

Cijena

Škoda Kamiq u popularnoj SE izvedbi dolazi po približno istoj cijeni kao i ekvivalentni Volkswagen T-Cross, dok su Ford Puma i Volkswagen T-Roc cijene nešto više. Za jeftiniju kupovinu u gotovini, pogledajte Kia Stonic, ali Kamiq-ovi PCP finansijski poslovi su obično prilično dobri ako plaćate mjesečno.

Zvanično, 1.0 TSI 95 i 110 mogu postići kombiniranu ekonomičnost goriva, a 1.5 TSI 150 ne zaostaje mnogo. Emisije CO2 su konkurentne, a snažniji benzin se pokazuje čistijim od 1.0 TSI 95.

Uz to, Pumina blaga hibridna tehnologija općenito ga čini još isplativijim za vožnju. Ako gledate dugoročne troškove, predviđa se da će preprodajne vrijednosti Kamiq-a biti solidne.

Na BiH tržištu cijena Škoda Kamiq – a kreće od oko 30.000 KM.