DOT 3 ili DOT 4, koja je razlika

dot 3 ili dot 4

Kočiona tečnost nije baš dobro shvaćena. Svi znamo da je našim automobilima potrebna, ali to ne znači da znamo šta radi, ili šta znače slova i brojevi za svaku vrstu kočione tečnosti. Neki ljudi ne znaju da postoje različite ocjene kočione tekućine i da one mogu utjecati na rad vašeg vozila, odnosno vašeg kočionog sistema. Na primjer, da li je bolja kočiona tečnost DOT 3 ili DOT 4 i znate li razliku između ove dvije?

Razumijevanje onoga šta radi kočiona tečnost, šta znače ocjene i razlika između ovih vrsta kočionih tečnosti može vam pomoći da donesete bolje odluke za dugoročnu njegu i održavanje kočionog sistema vašeg automobila, a to je upravo ono što ćemo pokušati objasniti u ovom članku.

Kako radi tečnost za kočnice

Prije nego počnemo objašnjavati razliku između DOT 3 i DOT 4 kočione tekućine, potrebno vam je osnovno razumijevanje onoga što radi kočiona tekućina. Ovo će vam dati ideju o tome kako različite ocjene utiču na performanse vašeg kočionog sistema.

Većina automobila koristi hidraulički sistem kočenja. Kada pritisnete papučicu kočnice, ovaj pritisak šalje kočionu tečnost u čeljusti, koje pritiskaju pločice o diskove. Kako vršite veći pritisak, pločice i diskovi će stvoriti više trenja i automobil će se brže zaustaviti.

Bez tečnosti za kočnice nećete moći da se zaustavite. Osim toga, trebalo bi s vremena na vrijeme mijenjati tečnost za kočnice, jer se vremenom gube njena svojstva. Može apsorbirati vlagu, što može dovesti do nepravilnog rada kočnica. Loša tečnost za kočnice može uzrokovati kvar vašeg kočionog sistema, što može biti smrtonosno. Konačno, održavanje vaše kočione tečnosti je ključno za bezbjednu vožnju.

Za one koji se pitaju zašto je vlaga toliko loša za tečnost, jednostavno je. Svježa kočiona tekućina ima tačku ključanja koja je više temperature od one koja bi nastala pri kočenju. Međutim, voda ima mnogo nižu tačku ključanja i može proključati od temperatura koje nastaju tokom kočenja.

Vlaga koju je apsorbovala kočiona tečnost može da proključa, oslobađajući gas. Sa ovim gasom u vašem kočionom sistemu, pritiskanje kočnice će jednostavno komprimovati gas, umjesto da gura kočionu tečnost do vaših diskova. U suštini, ključanje kočione tekućine može dovesti do toga da pritisnete kočnicu i da pedala jednostavno padne na pod bez usporavanja vozila. Zbog toga je važna redovna zamjena tečnosti za kočnice. Ovdje pročitajte više o kočionoj tečnosti.

Šta znače oznake DOT 3 ili DOT 4 kočione tečnosti?

Ocjene se razvijaju u odnosu na tačku ključanja vaše kočione tečnosti. Tačke ključanja su podijeljene u dvije kategorije. Suha tačka ključanja je tačka ključanja tečnosti koja nije kontaminirana vodom ili drugim zagađivačima. Vlažna tačka ključanja je tačka ključanja za tečnost koja ima vodu. Tradicionalno, one su ocijenjene kao DOT 3 ili DOT 4 kočione tečnosti. DOT ovdje označava Ministarstvo transporta (Department of transportation), grupu koja definira ocjene.

Tipično, kada se poredi DOT 3 naspram DOT 4, DOT 3 kočiona tečnost ima suhu tačku ključanja od 205 stepeni Celzijusa, a mokru tačku ključanja od 140 stepeni Celzijusa. S obzirom na činjenicu da ne postoji standardna formula za većinu kočionih tekućina, ovo je procijenjena tačka ključanja, a tačne tačke ključanja za njih mogu varirati. Tipične DOT 3 tekućine lako prelaze ove vrijednosti. DOT 3 tečnost obično uključuje 80% glikol eter baze koja je jedan od faktora koji doprinose apsorpciji vode.

Pogledaj ponudu ulja i tečnosti na shoppster.rs

DOT 4 tečnosti imaju više tačke ključanja suhog i mokrog ključanja koje su potrebne u kočionim sistemima koji proizvode više toplote zbog većih brzina, većeg opterećenja za vuču, itd. DOT 4 apsorbuje vlagu brže od DOT 3 kočione tečnosti i trebalo bi je češće mijenjati . DOT 4 tečnost obično ima 50 do 65% glikol eterske baze sa 20-30% boratnog estera koji pomaže da se odupre ključanju tečnosti, što znači da imate 3,7% vlage u vašoj DOT 3 tečnosti te će tečnost ključati na otprilike 143°C. Ista količina vlage u vašoj DOT 4 kočionoj tekućini će ključati na oko 165°C. DOT 4 tekućina će apsorbirati tu količinu vode od 3,7%, 20% brže od DOT 3 tekućine.

Kada se ispituje DOT 3 u odnosu na DOT 4 kočionu tečnost, tačka ključanja i životni vijek su najznačajnije razlike između tipova. Morat ćete mijenjati DOT 4 češće nego DOT 3 kočionu tekućinu.

Postoje i DOT 5 i DOT 5.1 ocjene kočione tekućine, međutim, ove vrste kočione tekućine su daleko manje uobičajene. DOT 5 je baziran na silikonu, dok je DOT 5.1 dizajniran sa manje od 70% silikona, što mu omogućava da bude kompatibilniji sa drugim kočionim sistemima od DOT 5, koji nije kompatibilan sa antiblok kočnicama (ABS) i tečnostima ocjena 3 i 4. DOT 5.1 Kočiona tekućina je 20-30% glikol etera na bazi 50-70% boratnog estera i kompatibilna je sa DOT 3 ili DOT 4 kočionom tekućinom. Uz to, uvijek biste trebali koristiti kočionu tekućinu koja je iste ocjene koju proizvođač vašeg vozila preporučuje u korisničkom priručniku.

DOT 3 ili DOT 4

Kada uspoređujete razlike između ova dva, treba imati na umu da ne postoji standardna formula za kočione tekućine, a svaka vrsta kočione tekućine može sadržavati različite spojeve ili kemikalije, postoji samo nekoliko razlika koje razlikuju DOT 3 od DOT 4.

Primarne razlike između DOT 3 i DOT 4 uključuju sljedeće:

  • DOT 3 kočiona tekućina će apsorbirati manje vode od DOT 4 iz zraka tokom vremena, što znači da ćete morati rjeđe mijenjati tekućinu.
  • DOT 4 kočiona tečnost ima više tačke ključanja na suhom i mokrom, što je čini sigurnijom za više temperature.
  • Konačno, razlika između DOT 3 i DOT 4 kočione tekućine leži u njihovoj sposobnosti da podnose toplinu i apsorpciju vode. Kada vam je potrebna zamjena kočione tekućine, trebali biste pogledati priručnik za upotrebu da vidite koju vrstu kočione tekućine preporučuje vaš automobil. Ne biste trebali miješati različite vrste kočione tekućine, jer to može uzrokovati kvar kočnica zbog nekompatibilnosti.

Ako ne zante da li trebate koristiti DOT 3 ili DOT 4 kočionu tečnost, za pomoć se obratite svom automehaničaru ili ovlaštenom serviseru.