Dihtung (brtva, zaptivka) glave motora

dihtung glave motora

Smješten između glave cilindra i bloka motora, naći ćete dihtung (brtvu, zaptivku) glave motora. Ova mala, ali vitalna komponenta se koristi za zatvaranje procesa unutrašnjeg sagorijevanja, omogućavajući rashladnoj tečnosti i ulju da putuju kroz motor kako bi se ohladili i podmazali. Što znači, kada pukne, to bi moglo predstavljati velike probleme za motor. Simptome loše brtve glave motora prilično je lako prepoznati i potrebno ih je prilično brzo otkloniti kako biste spriječili oštećenje vašeg motora. Ovaj članak će vam pomoći da shvatite šta radi brtva glave motora i kako znati kada se pokvari.

Šta je dihtung (brtva, zaptivka) glave motora?

Osim što zaptiva dio motora za izgaranje kako bi omogućio cirkulaciju ulja i rashladne tekućine, brtva glave motora također zaptiva komoru za sagorijevanje u motoru. Ovo omogućava vozilu da proizvede dovoljno snage za kretanje naprijed, kao i da spriječi izlazak štetnih plinova iz komore za sagorijevanje usmjeravajući ih kroz izduvni sistem. Zaptivka glave u modernim vozilima sastoji se od nekoliko slojeva čeličnog materijala isprepletenog elastomerom, što ih čini izdržljivijim i dugotrajnijim. Vozila proizvedena u prošlosti bila su opremljena zaptivkama napravljenim od grafita ili azbesta. Za usporedbu, današnje zaptivke su bolje jer su manje sklone curenju i imaju malo ili nimalo zdravstvenih rizika za razliku od zaptivki proizvedenih od azbesta.

Dihtung ili zaptivka glave motora je vitalna komponenta unutar zapaljivog motora. Zaptivka glave motora osigurava da pritisak koji nastaje paljenjem isparenja goriva od svjećice ostaje unutar komore za sagorijevanje. Komora za sagorijevanje sadrži klipove i potrebna joj je velika količina pritiska kako bi se osiguralo da klipovi nastave da pale na odgovarajući način. Dodatno, ulje i rashladna tečnost imaju podjednako važne poslove, ali da bi svoje zadatke obavljali efikasno, ne mogu se miješati. Zaptivka glave motora drži komore odvojenima kako bi se osiguralo da nema unakrsne kontaminacije tečnosti.

Šta uzrokuje pucanje zaptivke glave motora?

Najčešći uzrok puknuća ili oštećenja zaptivke glave često je rezultat pregrijanog motora. Visoke temperature motora obično su uzrokovane nedostatkom rashladne tekućine u hladnjaku, obično zbog curenja. Neke zaptivke će vjerovatno oslabiti prije od drugih, ovisno o njihovom materijalu. Aluminij se, na primjer, brže širi kada se zagrije. Metali koji imaju veću stopu termičkog širenja su osjetljiviji na toplinu. Više temperature mogu uzrokovati promjenu oblika objekta, što dovodi do nepovoljnog ishoda. Širenje i izobličenje glave cilindra kao rezultat toplote slabi njen integritet sprečavajući brtvu glave motora da pravilno zaptiva.

Kada dihtung glave motora pukne, ključno je da se to odmah popravi. Nastavak rada vozila sa ovakvom zaptivkom može uzrokovati ozbiljnu i nepopravljivu štetu na motoru. Jednom kada dihtung glave motora pukne, više ne može djelovati kao zaptivka i omogućit će izlazak pritiska, značajno smanjujući snagu motora, što je jedan od rijetkih znakova lošeg dihtunga glave. Osim toga, prolazi za ulje i rashladnu tečnost mogu početi da cure u područja gdje ne bi trebali biti. Kada rashladna tečnost uđe u komore za sagorijevanje, ona miješa i razblažuje motorno ulje, a istovremeno smanjuje sposobnost hlađenja rashladnog sistema, što može dovesti do pregrijavanja motora.

Simptomi loše brtve glave motora

Motor se oslanja na tri vitalne tekućine za rad: gorivo, rashladno sredstvo i motorno ulje. Ako zaptivka pukne, sve tečnosti mogu ući ili izaći iz komore za sagorijevanje. Možda ćete primijetiti nekoliko ili sve od sljedećeg:

  • Pregrijavanje – uzrokovano nedostatkom ili smanjenim rashladnog sredstva. Takođe uzrokovano ulaskom ugljovodonika u sistem hlađenja.
  • Bijeli, plavi ili sivi dim – Ukazuje da je rashladna tekućina ili ulje ušlo u komoru za sagorijevanje.
  • Gubitak snage – Zbog nedostatka kompresije što dovodi do prskanja, gubitka snage i smanjene efikasnosti goriva.
  • Bezbojno ulje – Ulje koje izgleda kao čokoladno mlijeko ukazuje na miješanje rashladne tekućine s uljem u motoru.

Potražite pomoć

Opsežna oštećenja motora kao posljedica loše brtve glave motora su najnepovoljnija vrsta problema motora. Slomljen dihtung (brtva) glave motora koji se ignorira može zahtijevati popravak bloka motora, glave cilindra ili potpunu zamjenu motora. Ako primijetite bilo koji od simptoma koji mogu ukazivati ​​na to da je u vašem vozilu pukla zaptivka glave motora, nemojte čekati na pregled.