Benzinski motor

benzinski motor

Benzinski motor je motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, gdje se proces sagorijevanja mješavine vazduh-gorivo pali varnicom iz svijećice. Ovo je u suprotnosti sa dizel motorima gdje se mješavina zrak-gorivo pali povećanom temperaturom zraka nastalu kompresijom.

Glavne komponente benzinskih motora su:

Ulazni ventil: Smjesa zraka i goriva ulazi u cilindar kroz ulazni ventil.
Ispušni ventil: Ispušni plinovi koji nastaju u strujnom udaru izlaze kroz ispušni ventil.
Svjećica: proizvodi iskru na kraju takta kompresije, koja pali komprimirani zrak i gorivo.
Cilindar
Klip: To je pokretni dio motora koji vrši povratno kretanje i prenosi snagu generiranu tijekom pogonskog hoda na radilicu kroz klipnjaču.
Klipnjača: Dio motora koji povezuje klip sa radilicom.
Radilica: Koristi se za pretvaranje linearnog kretanja motora u rotacijsko kretanje.

Kako radi benzinski motor?

U benzinskom motoru, gorivo se miješa sa vazduhom i zatim ubacuje u cilindar tokom procesa usisavanja. Nakon što klip sabije mješavinu goriva i zraka, iskra je zapali, uzrokujući sagorijevanje. Ekspanzija gasova sagorijevanja gura klip tokom pogonskog udara.

Radni ciklus motora sa paljenjem pomoću svijećice i motora sa kompresijskim paljenjem može biti dvotaktni ili četvorotaktni.

Četverotaktni motor je motor Otto ciklusa. Sastoji se od sljedeća četiri takta: usisni ili usisni hod, hod kompresije, hod ekspanzije ili snage i hod izduva.

U usisnom taktu, mješavina zraka i goriva ulazi u cilindar, a u taktu kompresije dolazi do kompresije mješavine zraka i goriva. U pogonskom taktu se dešava sagorijevanje goriva i proizvodnje energije, te u taktu izduvnih gasova izbacivanje sagorjelih plinova iz motora.

Svaki hod se sastoji od rotacije radilice za 180 stepeni i stoga je četvorotaktni ciklus završen kroz 720 stepeni rotacije radilice. Dakle, za jedan kompletan ciklus, postoji samo jedan radni hod dok se radilica okreće za dva ili više okretaja.

Prednosti benzinskih motora

  • niske cijene
  • proizvodi manje zagađenja u odnosu na dizel motor
  • Manji u odnosu na dizel motore i stoga zahtijevaju manje prostora.
  • Ovi motori su lagani.
  • Zahtijevaju manje troškove održavanja.

Nedostaci benzinskih motora

  • Pri velikim opterećenjima ovi motori su manje ekonomični.
  • Ovi motori imaju veliku potrošnju goriva.
  • Ima manju efikasnost u poređenju sa dizel motorom.
  • Ovaj motor ima problem sa kucanjem.