Balansiranje guma – zašto je važno

balansiranje guma

Šta je balansiranje guma?

Balansiranje guma je ravnomjerna raspodjela težine gume i felge tako da se težina točka na osovinu vozila raspodjeli oko središta rotacije. To pomaže da se gume troše ravnomjerno, za najduži vijek trajanja. Balansiranje takođe doprinosi udobnosti u vožnji: neuravnotežene gume će se ljuljati ili skakati gore-dole, što uzrokuje vibracije.
Najčešći simptomi neuravnoteženih guma su neravnomjerno i brže trošenje gazećeg sloja, loša potrošnja goriva i vibracije na volanu, podnici ili sjedištu koje se pogoršavaju pri većim brzinama.

Ako prednja guma nije pravilno balansirana, vjerovatno ćete osjetiti vibracije na volanu. Ako je problem u zadnjem dijelu, drhtanje će biti primjetno na sjedištu ili podu.
Svakodnevno trošenje guma doprinosi neuravnoteženosti. Uzrok su i normalne greške u proizvodnji: gume i točkovi nemaju potpuno istu raspodjelu težine. Ponegdje će biti malo teži. Samo mala razlika u težini dovoljna je da izazove vibraciju tokom vožnje.

Kako se vrši balansiranje guma

Balansiranje se vrši tako što se guma stavlja na mašinu za balansiranje guma koja vrši mjerenja kako bi precizno odredila lakša ili teža područja i vrši podešavanja kako bi se uzele u obzir te razlike u težini.

Evo kako se to radi:

  • Guma postavljena na točak je pričvršćena na mašinu za balansiranje guma.
  • Točak se okreće dok se vrše mjerenja vibracija. Ovo govori tehničaru da li je težina ravnomjerno raspoređena, koliku težinu dodati i gdje na točku da je pričvrsti.
  • Ako se pronađe neravnoteža, tehničar će moći ponovo izbalansirati i podesiti utege (dodavanjem više).

Kako znati koja guma je van ravnoteže?

Za razliku od nekih problema s održavanjem vozila koji se skrivaju dok problem ne izmakne kontroli, znat ćete kada je vrijeme za balans guma ili barem pregled. Neravnoteža u gumi će uzrokovati ljuljanje i vibracije. Što je rotacija brža, to su vibracije intenzivnije. Ako osjetite vibraciju na volanu, to je vjerovatno povezano s problemom sa balansom prednjih guma, ali vibracija koja se može osjetiti na vašem sjedištu vjerovatno ukazuje na problem sa balansom zadnjih guma.

Dovoljna je samo mala količina neravnoteže da poremeti upravljanje automobila. Otkrijte neke od znakova da trebate balansirati gume.

Vibracije
Iznenadna pojava vibracija jedan je od znakova da vaše gume nemaju pravilan balans. Ove vibracije su uočljive na vašem volanu kada postignete određene brzine. Vibracije se pogoršavaju kako vozite brže.

Neobično trošenje gume
Loše izbalansirana guma nakon vremena uzrokuje neobične, neravne ravne površine u gazećem sloju gume. Ove habajuće zakrpe često nemaju konzistenciju u veličini ili obliku. Ako predugo ignorišete problem, vaše gume bi mogle završiti sa izgubljenim gazećim slojem. Neravnomjerno trošenje također utječe na čvrstoću i integritet bočnih stijenki nakon nekog vremena i može dovesti do pucanja.

Istrošene komponente ovjesa
Vibracije od neuravnoteženih guma odjekuju kroz ostatak sistema točkova i ovjesa. To na kraju dovodi do preranog trošenja i oštećenja ležajeva točkova. To također utiče na odziv i rukovanje vašeg vozila. S vremenom ćete možda primijetiti više zračnosti (ili labavosti) u upravljanju ili čudne zvukove iz ležajeva.

Promjene u efikasnosti goriva
Vibracije i neuobičajeno istrošene gume mogu uzrokovati smanjenje efikasnosti goriva, posebno kada se vaša brzina povećava. Međutim, provjerite i da li su gume dovoljno napumpane jer je to također čest uzrok povećane potrošnje goriva.

Koliko često treba balansirati gume?

Mnogi stručnjaci se spore oko toga koliko često treba provjeravati balans guma. Obično se preporučuje da se pregledaju svakih 7000 do 10000 kilometara ili svake 2 godine.

Savjetujemo vam da koristite ovaj vodič kao pravilo, ali još jednom provjerite uputstvo za upotrebu i pazite na bilo kakve čudne vibracije. Ako nastavite da vozite sa neuravnoteženim gumama, one će se vrlo brzo istrošiti, a možete i rizikovati da uništite svoje ogibljenje.

Kada treba obaviti balansiranje guma:

  • Osjećate vibracije na volanu, podnici ili sjedištu.
  • Najmanje svake dvije godine, jednom godišnje ako vozite neravnim putevima.
  • Ako probijete gumu.
  • Kupujete sve nove gume.
  • Primjećujete neravnomjerno trošenje guma.