Elektronska ručna kočnica

elektronska ručna kočnica

Ručna kočnica je jedna od najvažnijih sigurnosnih karakteristika automobila. U starijim automobilima, ručne kočnice su bile manualna funkcija kojom se upravljalo preko šipke blizu ručice za mjenjač. Međutim, moderni automobili su opremljeni elektronskom ručnom kočnicom koja nije samo laka za upotrebu, već je i agilnija. Elektronska ručna kočnica je također smanjila nered u kabini.

U ovom vodiču ćemo raspravljati o mehanizmu elektronske ručne kočnice, kako koristiti elektronsku parkirnu kočnicu, njenim prednostima i nedostacima i još mnogo toga.

Elektronska ručna kočnica zamijenila je mehaničku tehnologiju jednostavnim pritiskom na dugme. Glavna funkcija električne ručne kočnice ostaje ista: zaustaviti automobil zatvaranjem kočionih pločica i obrnuto. Međutim, elektroničkom kočionom sistemu dodane su neke jedinstvene operativne karakteristike.

Kako radi elektronska ručna kočnica?

Trenutna verzija elektronske ručne kočnice u automobilima je sofisticiranija i koristi elektronski sistem raspodjele sile kočenja. Sastoji se od elektronske upravljačke jedinice, modulatora i dugmeta.

Dugme aktivira i deaktivira elektronski kočioni sistem. Jednom kada se pritisne dugme, model elektronske kontrole kočnice stupa u akciju i obezbeđuje snagu i kontrolu modulatoru. Modulator zatim stvara silu na kočioni disk kako bi držao automobil na mjestu.

Kako je koristiti?

Elektronska ručna kočnica u automobilima postoji već duže vrijeme. Ranije je ova funkcija bila dostupna samo u skupim automobilima, ali je sada ugrađena u jeftinija vozila. Aktivira se pritiskom na dugme sa znakom „P“. Znak „P“ na dugmetu označava parking kočnicu.

Svjetlo se često uključuje nakon aktiviranja elektronske ručne kočnice pokazujući njeno aktiviranje. Takođe označava da se ručna kočnica mora otpustiti prije vožnje. Ovo svjetlo svijetli crveno kako bi pokazalo da je ručna kočnica potpuno aktivirana, ali ponekad je zelena da pokaže da ručna kočnica automatski drži automobil u položaju kada se nalazi na uzbrdici ili u saobraćaju.

Ako ne postoji opcija za svjetlosni indikator, možda ćete čuti lagano zujanje dok motor radi. U oba slučaja, lampica upozorenja svijetli na instrument tabli da pokaže aktiviranu ručnu kočnicu.

Neki dalji razvoji u sistemu ručnih kočnica, kao što je funkcija „Auto-hold”, osjete kada se automobil zaustavi i automatski aktivira kočnicu. Funkcija automatskog zadržavanja ima posebno dugme za aktivaciju.

Prednosti i mane elektronske ručne kočnice

Svaki tehnološki napredak obično dolazi sa svojim prednostima i nedostacima. Međutim, prednosti elektronske ručne kočnice su nadmašile njene nedostatke. Oni su detaljno opisani u nastavku.

Prednosti

  • Pogodniji i pouzdaniji
  • Jednostavno za upotrebu
  • Povećava prostor za skladištenje
  • Funkcija automatskog zadržavanja na uzbrdici

Nedostaci

  • Skupo za popravku
  • Složeniji sistem ( za rješavanje problema potrebna stručna osoba)

Problemi sa elektronskim ručnim kočnicama

Iako su elektronske ručne kočnice sofisticiranije od manualnih, važno je rasvijetliti neke probleme koji se mogu pojaviti.

Najveća briga je zaključana ručna kočnica. Ovo se može dogoditi ako se akumulator automobila isprazni, pa kontrolna jedinica ostaje bez snage. To isključuje metodu push-start za ručno pomicanje vašeg automobila. Međutim, neki automobili sa elektronskom ručnom kočnicom mogu imati sistem za ručno otpuštanje koji pomaže u prevazilaženju ovog problema.

Pošto su elektronske ručne kočnice napredna tehnologija, one su teže za održavanje. Stoga, u slučaju bilo kakvih radova na održavanju, elektronske ručne kočnice zahtijevaju intervenciju profesionalca koji je vješt u tehnologiji otkrivanja kvarova u automobilima.