Zašto su auto gume crne a ne bijele

Možda to niste shvatili, ali prirodni gumeni lateks koji se koristi u automobilskim gumama ima mliječnobijelu boju. U ranim danima automobila, gume bile su bijele. Međutim, sada su skoro sve gume na vozilima crne. Zašto?

Zašto su automobilske gume skoro uvijek crne

Razlog zašto su automobilske gume gotovo uvijek crne – umjesto bijele – je upotreba materijala koji se zove čađa u procesu proizvodnje. Crni ugljik daje automobilskim gumama njihovu crnu boju. Proizvođači koriste čađu zbog različitih prednosti, uključujući poboljšanje performansi, izdržljivosti i životnog vijeka guma.

Istorija automobilskih guma i eventualna upotreba čađe

Prije upotrebe guma, automobili su obično imali drvene kotače sa metalnom trakom oko naplatka. Ova vozila su bila “malo više od motornih drvenih kočija i kolica”, kako je detaljno naveo Goodyear.

Međutim, kako su automobili postajali brži i radili bolje, rani proizvođači automobila su shvatili da drveni točkovi zadržavaju vozila. Kao što se moglo očekivati, automobil sa drvenim točkovima imao je užasnu vožnju. Takođe, njihova vuča nije bila dobra. To je dovelo do izuma prve gumene automobilske gume 1895. godine.

zašto su gume crne

Početkom 20. stoljeća, proizvođači guma eksperimentirali su s različitim procesima kako bi poboljšali proizvod. Ovo uključuje upotrebu čađi — pomiješane u smjesu gume. Ova čađ, dobijena raznim industrijskim procesima, zacrnila je gume. Proizvođači guma su kombinovali čađ sa pamučnim nitima kako bi gume bile izdržljivije i stabilnije — zajedno sa većom sposobnošću odvajanja toplote.

Konačno, ovo je dovelo do upotrebe čađe, hemijskog materijala u modernim automobilskim gumama.

Povremeno, klasični i luksuzni automobili imaju bijele gume, koje su gume s tradicionalnim crnim gazećim slojem – ali s bijelom bočnom stranom. Takođe, na nekim kamionskim gumama su istaknuta bijela slova. Međutim, bijela boja sa bijelim natpisima i bijelim gumama ne sadrži čađu.

Šta je čađa?

Čađa u automobilskim gumama je hemijski materijal koji nastaje sagorijevanjem raznih naftnih derivata. Uz gume, druge upotrebe čađe uključuju UV stabilizator i pigment. Proizvođači također koriste čađu kao izolacijsko ili provodljivo sredstvo za različite primjene gume, mastila, plastike i premaza.

Koje su prednosti čađe?

Upotreba čađe poboljšava trajnost i produžava vijek trajanja guma. Prosječna guma traje oko 90.000 km. Takođe, neke gume traju i duže. Međutim, bez upotrebe čađe, hemijski inženjeri su otkrili da bi gume vjerovatno izdržale samo 7000 km ili manje.

Povećana izdržljivost i vijek trajanja guma sa čađom su posljedica niza faktora. Kao prvo, čađa povećava vlačnu čvrstoću. Takođe povećava otpornost na abraziju jer se gume suočavaju s teretom kotrljanja po zemlji.

Uz to, čađa odvodi toplinu od pojaseva i gazećeg sloja guma. Nadalje, štiti gume od oštećenja UV zraka i ozona.

Povećana snaga zbog upotrebe čađe u gumama također pomaže performansama vozila. Ovo uključuje sposobnosti ubrzanja, kočenja i skretanja. Još jedna prednost čađe je ta što gume čini električnim provodljivim. Bez čađe, statički naboji bi se mogli nakupiti u automobilu dok putuje, što bi dovelo do šoka. Ovo isto svojstvo provodljivosti takođe omogućava vozilu da bezbedno izdrži udar groma.

Osim toga, crne gume se lakše čiste. Kao što vam može reći svaki vlasnik klasičnog automobila sa bijelim gumama, može biti teško spriječiti prljavštinu i krhotine da obezboje gume. Nasuprot tome, crne gume obično zadržavaju svoj svjež izgled dok se kotrljaju po cesti.