Registracije novih automobila u Evropi pale su za 10% na godišnjem nivou u julu, ali je upotreba električnih vozila nastavila da raste, uzimajući povećan tržišni udio.
Za ovu godinu do danas, broj novih registracija iznosio je 6.398.609, što je pad od 13% u odnosu na prethodnu godinu i nivo koji se može uporediti sa januarom i julom 2021. – kada je uticaj pandemije na industriju bio najteži.
“Uticaj nedostatka čipova i trenutnog nedostatka povjerenja potrošača pokazuje se jednako štetnim za tržište kao i dolazak Covid-19,” rekao je Felipe Munoz, globalni analitičar u Jatou.
Pad se ranije pripisivao globalnoj nestašici poluprovodnika i ratu u Ukrajini. Na proizvodnju električnih vozila posebno je uticala kriza snabdijevanja, nakon što je u prethodnim mjesecima zadržala obećavajući nivo rasta.
Prodaja plug-in hibrida bila je posebno pogođena u julu, pala je za 22%, vjerovatno zato što više ne ispunjavaju uslove za određene poticaje na raznim evropskim tržištima.
“Dok vlade pokušavaju usmjeriti industriju prema čisto električnim vozilima, hibridi i dalje imaju važnu ulogu ako želimo da vidimo široku primjenu vozila s niskim emisijama u cijeloj Europi.”
U međuvremenu, električna vozila na baterije ostvarila su rast od 20% na godišnjem nivou na 90.139 jedinica, što čini 10,4% svih registracija u Evropi.
Rečeno je da je Volkswagen grupa posebno teško pogođena globalnom nestašicom dijelova. Jato je rekao da se firma “muči da isporuči svoje električne automobile”, posebno Volkswagen ID 3 hatchback.
Stagnacija isporuke grupe omogućila je Stellantisu i Renaultu da povećaju vitalni tržišni udio. Stellantis je povećao prodaju za 41% na godišnjem nivou, dok je Renault ostvario rast od 66%.
Kineski proizvođači su također zabilježili pozitivne rezultate, s 3000 prodanih jedinica poput MG-a – povećanje od 56% na godišnjem nivou.
“Kineski proizvođači se polako penju na ljestvici, postajući vjerodostojna alternativa za one koji traže pristupačan i privlačan električni automobil”, rekao je Munoz.
Volkswagen T-Roc zauzeo je prvo mjesto na ljestvici prodaje za jul, postavši prvi automobil koji je srušio Peugeot 208 s prvog mjesta u posljednja tri mjeseca. Volkswagen je prodao 19.938 jedinica popularnog krosovera, što je rast od 15% na godišnjem nivou.
Slijedila je Dacia Sandero (16.632) i 208 (16.317). Evo kompletne liste 10 najprodavanijih modela u Evropi.
1 Volkswagen T-Roc, 18.938, +15%
Volkswagen T-Roc postoji od 2017. godine i njegova popularnost odražava njegovu svestranu mješavinu benzinskih i dizel motora, kao i nedavno uvođenje vodećeg R modela orijentiranog na performanse. Možete čak nabaviti i kabriolet. Bio je to julski najpopularniji automobil u Evropi.
2 Dacia Sandero, 16.632, -19%
Prodaja veoma pristupačne Dacia Sandero superminija pala je za 19% na godišnjem nivou, ali je i dalje bio drugi najpopularniji automobil u mjesecu. Prošle godine je postao još privlačniji kupovinom uvođenjem modela nove generacije, koji sadrži znatno poboljšanu opremu kao što su LED farovi i infotainment sistem na dodir. Prethodno je bio na vrhu liste, pa očekujte da će biti izazov do kraja godine.
3 Peugeot 208, 16,317, +51%
Peugeot 208 je pao na treće mjesto u julu sa 16.632 prodaje. Ipak, to je još uvijek dobra vijest za Peugeot, jer ta brojka predstavlja rast od 51% u odnosu na prethodnu godinu. Popularnosti modela 208 bez sumnje doprinose opsežne revizije u skladu s Peugeotovim novim dizajnerskim jezikom. Njegova svestranost i pristupačna cijena ostaju atraktivni, jer se nudi s benzinskim, dizelskim i električnim pogonima.
4 Toyota Yaris, 14.923, -21%
Prošlomjesečni desetoplasirani automobil, Yaris, u julu se pomjerio za šest mesta. Supermini ostaje popularan u svojoj četvrtoj generaciji, i još uvijek je Toyotin najuspješniji i najprodavaniji model u Europi. Njegova varijanta GR performansi, u međuvremenu, bila je jedan od najboljih automobila koje smo testirali prošle godine.
5 Dacia Duster, 14.920, -21%
Dacia Duster, pristupačan SUV baziran na Sanderou, završio je u sredini u prvih deset u julu – samo tri mjesta iza Yarisa. Kao i Sandero, Duster je dobio remont stila uz neke sveobuhvatne nadogradnje opreme koja, u saradnji sa pogonom na sva četiri točka, nudi dobro upakovanu ponudu za mnoge kupce.
6 Fiat 500, 14.923, +20%
Postoji li prepoznatljiviji mali automobil od Fiata 500? U prodaji je od 2007. godine i malo je vjerovatno da će uskoro biti odbačen. Model je nedavno dobio električnu varijantu s baterijama do 44kWh. Domet je određen na 199 milja, ali blagi hibridi i benzinski modeli ostaju u prodaji ako vam se električni ne sviđa.
7 Hyundai Tucson, 14.339
Hyundai Tucson se redovno pojavljuje na ovih deset najboljih lista, i nastavlja da tvrdi da je jedan od najprodavanijih SUV-ova na kontinentu. Osvježenje 2021. godine donijelo je novi prednji dio i privlačnu postavku rasvjete.
8 Volkswagen Golf, 14.374, -26%
Sada već u svojoj osmoj generaciji, Volkswagen Golf nastavlja biti jedan od najprodavanijih automobila u Evropi. Jul nije bio tako pozitivan za model, sa padom od 26% na godišnjem nivou, ali je i dalje bio dovoljan da se vidi kako hečbek završi na osmom mjestu – što dokazuje da je njegova popularnost još uvijek velika. Njegova najnovija linija uključuje čiste ICE, blage hibridne i plug-in hibridne pogone, s modelima performansi u rasponu od Golfa GTE do Golfa R na sva četiri točka.
9 Opel/Vauxhall Corsa, 13.992, +12%
Uprkos rastu od 12% u julu, Vauxhall Corsa završava mesec na devetom mestu, imajući prethodno prvo mesto. Obnovljena Corsa imala je uspješnu 2021. i nastavlja ostati popularna na polovini 2022. godine, a njene osnove razvijene od strane PSA i mješavina benzinskih, dizelskih i električnih pogonskih agregata pokazali su se atraktivnim.
10 Kia Sportage, 12.698, +37%
Kia Sportage je najnoviji automobil u ponudi modela koji je dobio potpuni vizuelni remont. Sada je u svojoj petoj generaciji i još jednom se dokazuje kao veliki hit za kompaniju, zahvaljujući svom privlačnom dizajnu, modernim pogonskim agregatima i jakoj vrijednosti za novac. To je deseti najprodavaniji automobil u julu u Evropi, sa ohrabrujućim rastom od 37%.