Svjećice za automobil – zašto su važne?

Svjećice su najvažnija komponenta u sistemu paljenja automobila. Općenito, svjećica je potrebna za pokretanje motora automobila. Stoga, svjećice za automobil je potrebno redovno održavati kako ne bi došlo do problema s paljenjem vašeg automobila.

Svjećice u automobilu imaju glavnu funkciju sagorijevanja mješavine goriva i komprimiranog zraka kroz kretanje klipa. Bez svjećica neće doći do sagorijevanja i komponente koje se odnose na sistem kretanja neće obavljati svoje funkcije. Stoga, kao što je već spomenuto, svjećice su jedna od vitalnih komponenti automobila.

Povrh toga, svjećice imaju i funkciju da crpe nepotrebnu toplotnu energiju iz komore za sagorijevanje, a zatim je šalju u sistem za hlađenje u automobilu.

Imajući vrlo malu veličinu, ispada da svjećica ima vrlo složen raspored komponenti. Ispod je raspored komponenti na svjećici.

Terminal
Nalazi se na izbojku, napravljen je od željeza i služi kao konektor za svjećicu i sistem za paljenje.

Keramički izolatori
Nalazi se na vrhu svjećice nakon terminala, napravljen od keramike, i funkcionira kao električni izolator dok podržava mehaniku jezgre elektrode.

Utičnica
Utičnica se određuje na osnovu šesterougaone veličine za pričvršćivanje svjećice na automobil.

Insulator Tip
Kraj izolatora je mjesto za izgaranje, pa je napravljen od materijala koji može izdržati visoke temperature. Njegov otpor dostiže 60.000 volti i 650 stepeni Celzijusa.

svjećice za automobil

Zaptivke
Ima glavnu funkciju da kompresija iz komore za sagorijevanje ne izlazi iz otvora svjećice.

Metalno kućište
Takođe se naziva i omotač, ima glavnu funkciju zaključavanja svjećice na glavi cilindra i kao provodnik topline.

Centralna elektroda
Poznate i kao glave svjećice, napravljene su od metala, nikla, željeza i bakra. Ima glavnu funkciju isporuke električne energije i spajanja na terminal.

Ground
Ovo je dio koji ima direktan kontakt sa automobilom.

Vrste svjećice

Kao vitalni dio paljenja, svjećice imaju važnu ulogu u stvaranju varnica na elektrodama svjećica automobila u komori za izgaranje. Njegova svrha je miješanje i sagorijevanje zraka i goriva.

Varnice koje proizvode ove svjećice dolaze iz električne energije akumulatora automobila. Stoga, ako svjećica ima problem, ona neće moći proizvoditi varnice i automobil neće moći upaliti i umjesto toga će se pokvariti.

Uzimajući to u obzir, morate znati vrstu svjećice koja odgovara karakteru automobila koji se koristi. Različite vrste svjećica također imaju različite načine upotrebe. Prvi korak za odabir prikladne svjećice za motor vašeg automobila je razumijevanje njenih različitih tipova.

Sljedeće su vrste svjećica koje su trenutno dostupne na tržištu, nemojte napraviti pogrešan izbor:

Standardne svjećice
Ova vrsta svjećica je standardna uobičajena upotreba i preporučuje je nekoliko proizvođača automobila u svijetu. Prednost ove vrste svjećica je dug radni vijek i stabilan automobil koji miruje. Standardne svjećice su optimalne za niske i srednje brzine motora.

Platinum svjećice
Ova se često naziva polu-trkaće svjećice jer je vrh elektrode sužen u poređenju sa standardnim svjećicama. Platinaste svjećice se ne razlikuju previše od standardnih svjećica, samo što ove svjećice mogu pružiti veću snagu pri maloj brzini motora, ali kraći vijek trajanja od standardnih svjećica.

Iridijumske svjećice
Iridijumske svjećice su trkačke svjećice koje rade hladno. Prednost ovog tipa je što može proizvesti agresivnu i veliku snagu motora pri srednjim i visokim okretajima tako da je lakše postići najveću brzinu. Ova svjećica nije baš prikladna za svakodnevnu upotrebu jer će uzrokovati nestabilnost automobila. Kada se iridijumske svjećice koriste u automobilima sa standardnim motorima i niskom kompresijom, vijek trajanja ovih svjećica je vrlo kratak.

Kako rade svjećice za automobil?

Zavojnica za paljenje stvara struju visokog napona i teče kroz glavu svjećice, što stvara razliku u električnom naponu na stranama i sredini elektrode. U ovom stanju, međutim, nema struje jer postoji izolator u zazoru koji dolazi od plinske mješavine goriva i zraka.

Povećani napon će promijeniti strukturu plina i ionizirati i pretvoriti plin u provodnik tako da struja elektrona može proći kroz jaz. Kada napon pređe 20.000 volti i struja elektrona nastavi da prolazi kroz prazninu, temperatura će se povećati na 60.000 stepeni Celzijusa.

U ovom trenutku će se pojaviti iskra koja će pokrenuti sve procese sagorijevanja.

Znaci problema sa svjećicom automobila

Sada kada ste obaviješteni o funkciji i načinu rada svjećica, morate razumjeti zašto svjećica u automobilu uzrokuje da motor automobila prestane ispravno raditi. Varnice koje proizvodi svjećica neće biti savršene i ometaće sagorijevanje. U težim slučajevima, svjećice neće moći stvoriti varnice i motor će se pokvariti.

Ovakve okolnosti će sigurno uzrokovati neugodno iskustvo vožnje. Općenito, vijek trajanja svjećice je oko 45.000 km ili može biti kraći ovisno o vrsti svjećice koja se koristi.

Kako ne biste bili uhvaćeni u neugodnoj situaciji, dobro je obratiti pažnju na neke znakove da svjećica počinje imati problem.

Kada je auto u stanju mirovanja
– Brzina motora je neobična i manje glatka.
– U kabini su neobične vibracije.
– Gas je teži nego inače.

Kada auto radi
– Ubrzanje automobila je donekle otežano
– Automobil se osjeća zagušeno i ponekad se osjeti prenapon motora
– Potrošnja goriva je rasipnija nego inače
– Izolator dobija vlažnu žuto-smeđu ili zelenu boju
– Na svjećici je žuti premaz

Kada je auto ugašeno
– Svjećica mijenja boju
– Smeđa boja je znak da je svjećica istrošena
– Žuta ili crvenkasta je znak da se automobil pregrijava
– Tamno je znak nepotpunog sagorijevanja motora

Savjeti za odabir
Da biste mogli optimalnije koristiti svjećicu, ne samo da biste trebali obratiti pažnju na vrstu svjećice koja se koristi, već vas također pozivamo da uzmete u obzir sljedeće savjete pri odabiru svjećice.

  1. Veličina svjećice za automobil
    Uverite se da veličina, prečnik, dužina navoja i dužina izolatora odgovaraju specifikacijama mašine i predviđenoj upotrebi. Nemojte koristiti svjećice različitih veličina jer će uzrokovati ozbiljne probleme motora, od pregrijavanja automobila do oštećenja klipa.
  2. Toplotni broj svjećice
    Podesite toplotni broj svjećice prema specifikacijama automobila. Svjećica koja je previše hladna će rezultirati naslagama ugljika (ugljičnim zaprljanjem) na svjećici. Suprotno tome, prevruća svjećica će uzrokovati pregrijavanje.

Raspon cijena
Cijena svjećice ovisi o vrsti svjećice koja se koristi za potrebe vašeg automobila. Standardne svjećice su najjeftinije i standardni automobili za svakodnevnu upotrebu mogu ugraditi ovu vrstu svjećica.

Ako želite bolje ubrzanje, možete koristiti platinaste ili polu-trkaće svjećice koje su malo skuplje od standardnih. Međutim, treba obratiti pažnju na kraći vijek trajanja od standardnih svjećica.

Iridijum svjećice su za one koji žele postići maksimalne performanse vašeg automobila. Ova vrsta svjećica ima najvišu cijenu. Upotreba iridijumskih svjećica za automobil koje su prikladne za specifikacije motora može optimizirati performanse vašeg auta.