Keramičke ili metalne kočione pločice?

metalne ili keramičke kočione pločice

Vaš kočioni sistem je lako jedan od najkritičnijih sistema na vašem automobilu, tako da je važno da ga pravilno održavate i nabavite najbolje dijelove kako biste ga održavali u savršenom radnom stanju. Srećom, zamjena kompleta kočionih pločica je lak posao s kojim se većina mehaničara lako nosi. Ono što vi treba da uradite je da odaberete keramičke ili metalne kočione pločice.

Osim vaše kočione tekućine, dvije komponente koje će se najvjerovatnije istrošiti u ovom sistemu su diskovi i kočione pločice, pri čemu se pločice obično istroše dva ili tri puta pri svakoj zamjeni diskova. Glavni dijelovi kočionih pločica su noseća ploča koja drži sve zajedno i frikcioni materijal koji dolazi u kontakt s diskovima, a razlika između keramičkih i metalnih pločica je u sastavu frikcionog materijala.

Možda ste čuli za keramičke kočione pločice i pitali se o prednostima i nedostacima ove relativno nove tehnologije. Kada je u pitanju cijena, keramičke kočione pločice mogu biti skuplje, ali to zaista ovisi o modelu vozila na kojem radite. Na primjer, Ford F-150 iz 2000. ima slične cijene za opcije polumetalnih i keramičkih kočionih pločica, tako da nisu uvijek skuplje, ali ovisi o vozilu.

Čitajte dalje za detaljan pogled na keramičke i metalne kočione pločice i saznajte koje su njihove prednosti i mane kako biste mogli napraviti pravi izbor prilikom kupovine sljedećeg kompleta kočionih pločica.

Metalne ili polumetalne kočione pločice

Polumetalne kočione pločice predstavljene su 1960-ih i koriste visoke razine metala, uključujući bakar, željezo, fini čelik ili druge legure u materijalu za trenje. Imaju određene prednosti u performansama u odnosu na druge tipove kočionih pločica, ali ima i nekoliko nedostataka:

  • Pogodno za ekstremne stilove vožnje, poput trkačkih ili kamionskih aplikacija. Metalne ili polumetalne kočione pločice su idealno prikladne za zahtjevne primjene performansi jer imaju dosljedan osjećaj pedale i dobro odvode toplinu, što je neophodno na trkačkoj stazi ili drugim zahtjevnim aplikacijama poput kamiona.
  • Snažne performanse na hladnom vremenu. Metaln pločice rade dobro čak i pod vrlo hladnim uvjetima, tako da ih ne morate zagrijavati prije nego što ih iskoristite do maksimalnog potencijala.
  • Odlična svojstva distribucije topline. Vaše kočione pločice i diskovi stvaraju mnogo topline kada su u stalnoj upotrebi, a metalne pločice provode tu toplinu kroz cijeli sistem, smanjujući lokaliziranu toplinu. Ovo je važno ako putujete u planinskim područjima, gdje morate više puta koristiti kočnice.
  • Velike količine prašine od kočnica. Metalne kočnice stvaraju mnogo više prašine od kočnica od keramike, zbog čega ćete morati češće prati točkove.
  • Buka. Jedna od neugodnijih karakteristika metalnih ili polumetalnih kočionih pločica je povećanje buke kočnica, ali to je cijena koju plaćate za visoke performanse.
  • Povećano trošenje diska kočnice. Metalne kočione pločice imaju poboljšane mogućnosti zaustavljanja, ali to dolazi zbog povećanog trenja stvorenog između pločica i diskova. Povećano trenje znači više habanja i morat ćete češće mijenjati diskove zbog stanjivanja materijala.

Keramičke koočione pločice

Keramička kočiona pločica je novija verzija, koja je debitovala 1980-ih. Materijal za trenje sastoji se od keramike, poput gušće verzije materijala koji se nalazi u grnčariji, prožet finim bakrenim žicama. Bakar se dodaje kako bi se pojačalo trenje i povećala toplotna provodljivost. Evo nekih pozitivnih i negativnih svojstava keramičkih kočionih pločica:

  • Jako tiho. Keramičke kočione pločice poznate su po svom tihom radu, što je razlog zašto su popularne kod luksuznih vozila.
  • Jake karakteristike habanja. Set keramičkih pločica će trajati duže od metalnih jer su tvrđi i manje se troše.
  • Veoma male količine kočione prašine. Keramičke kočione pločice stvaraju mnogo manje prašine od kočnica od organskih ili metalnih pločica.
  • Smanjeno trošenje diskova. Keramička kočiona pločica će imati tendenciju da „hvata“ manje od polumetalne pločice, što smanjuje trenje i habanje diskova.
  • Loš početni zahvat u hladnim uslovima. Keramičke pločice se moraju zagrijati prije nego što budu u stanju stvoriti svoje maksimalne performanse kočenja. To može biti problem ako živite u hladnoj klimi.
  • Manja provodljivost toplote. Vaše keramičke pločice neće prenijeti toplinu trenja kroz pločicu, tako da se ona može nakupiti i uzrokovati probleme s pregrijavanjem vašeg kočionog sistema u ekstremnoj vožnji. Pregrijavanje može uzrokovati da vaša kočiona tekućina izgubi svoju sposobnost pritiska, a također može iskriviti diskove kočnica.
  • Viša cijena. Ovisno o modelu vozila za koji zamjenjujete kočione pločice, možda ćete na kraju platiti više za set keramičkih kočionih pločica.

Koje pločice su prave za vaš auto?

I keramičke i polumetalne kočione pločice imaju svoje prednosti i nedostatke, ali ono na šta se zapravo svodi je vaš tipičan stil vožnje i vrste uslova u kojima ćete voziti.

Prosječni vozač u normalnim uslovima

Za normalne dnevne potrebe za putovanjem na posao u umjerenim klimatskim uvjetima, keramička kočiona pločica može biti odlično rješenje, zahvaljujući niskoj buci i niskoj prašini. Takođe će trajati duže od metalne, tako da to znači manje odlazaka kod automehaničara tokom životnog vijeka vozila.

Ekstremni uslovi vožnje

Ako želite kočionu pločicu koja će vam pružiti odličnu snagu zaustavljanja jer volite da vozite brzo, poželjet ćete koristiti polumetalnu kočionu pločicu. Ovo se također može primijeniti ako imate puno vožnje autoputem na putu do posla i želite imati agresivnu snagu zaustavljanja, samo u slučaju da tip ispred vas učini nešto nerazumno i morate to izbjeći. Planinska vožnja, vožnja u hladnim klimatskim uslovima ili kamioni sa teškim teretom su takođe jaki kandidati za polumetalnu kočionu pločicu.

Kada da zamijenim kočione pločice?

Koliko traju kočione pločice? Trebali biste zamijeniti kočione pločice kada im je ostalo manje od 5mm frikcionog materijala ili ako primijetite bilo koji od sljedećih simptoma:

  • Novi zvuci cviljenja (ne uobičajene škripe od polumetalnih pločica)
  • Zvukovi škripanja pri kočenju
  • Vibracije na volanu
  • Pulsacija na papučici kočnice
  • Indikatorska lampica kočionih pločica na instrument tabli