Jedan od najvećih pojedinačnih izdataka u vožnji automobila je gorivo, a velika ušteda u troškovima vožnje ostvaruje se smanjenjem potrošnje goriva. To znači usvajanje tehnike vožnje koja minimizira količinu ubrzanja i naglog kočenja. Ušteda goriva se sastoji u stalnom povećanju brzine i pokušaju da je ne izgubite.
Kontrola gasa
Automobil radi najekonomičnije pri konstantnoj brzini, što se postiže držanjem pedale gasa u mirnom položaju. Ovaj stil vožnje, gdje je to moguće, može rezultirati gotovo nevjerovatno visokim ciframa uštede goriva.
Savremeni uslovi vožnje, međutim, često onemogućavaju održavanje konstantne brzine – čak i na autoputevima. Tamo gdje ste prisiljeni da usporite, pokušajte unaprijed utvrditi koliko brzo ćete morati ići kada stignete do onoga što uzrokuje smanjenje brzine. Tada možete smanjiti napajanje i pustiti motor da postepeno usporava automobil umjesto da morate kočiti u posljednjem trenutku.
Osim što je ekonomičan, ovaj stil vožnje smanjuje habanje kočnica i guma, manje opterećuje automobil i manje je štetan za druge učesnike u saobraćaju.
Ubrzavanje
Za ubrzanje određenog vozila do određene brzine potrebna je otprilike ista količina goriva, koliko god brzo to učinili. Glavna razlika je u tome što ako brzo ubrzate, bit ćete u bržem (i manje ekonomičnom) rasponu brzina nešto duže, tako da ćete potrošiti djelimično više goriva.
Glavna stvar koju treba izbjegavati su fluktuirajući pokreti gasa, jer svaki pritisak na pedalu znači da pumpa goriva ubrizgava više goriva u motor.
Vožnja u leru
Ne postoji poseban zakon koji zahtijeva od vozača da uvijek drže automobil u brzini. U ranim danima automobilizma, kočnice su često bile neadekvatne i korištenje motora za usporavanje automobila kroz mjenjač je bilo od suštinskog značaja. Ali kod modernih automobila ova ograničenja ne važe. Kočnice su sada efikasnije, a ako trebate ponovo da ubacite u brzinu, sinhronizacija to čini mogućim.
Neki vozači voze u leru da bi uštedili gorivo, ali i dalje morate da držite motor da radi da bi vakuumski servo sistem kočnica bio pod naponom i, u svakom slučaju, isključivanje paljenja obično će blokirati upravljanje. Veoma je nerazumno raditi ovo na strmom brdu.
Brzine
Potrošnja goriva je najniža kada je automobil u najvišoj brzini kojom se može udobno upravljati na malom otvoru za gas – tehnički to znači kada motor radi pri brzini koja je blizu svog maksimalnog nivoa obrtnog momenta. Ako forsirate motor on će sagorjeti mnogo više goriva bez puno više posla. Bolje je prebaciti u veću brzinu ranije.
To, međutim, ne znači da uvijek trebate voziti uzbrdo u najvišoj brzini jer će vam trebati veliki otvor za gas da biste nastavili, što će opet biti loše za uštedu goriva.
Stvarne troškove rada automobila pokrivaju gorivo, gume, servisiranje i popravke. Gorivo čini više od tri četvrtine tekućih troškova, servisiranje i popravke oko šestine računa za gorivo. Samo vrlo mali dio ukupnog budžeta tekućih troškova uzima trošenje guma.