Električni podizači stakla se postavljaju na sve više automobila kao standardna oprema, dok su kompleti za konverziju dostupni za većinu modela.
Iako mogu biti prava pogodnost (nema više naginjanja preko suvozačevog sjedišta da bi se otvorio ili zatvorio prozor), mogu biti i poprilična smetnja kada prestanu raditi. Na sreću, međutim, i mehanički i električni dijelovi sistema su prilično jednostavni za popravak naprednom mehaničaru.
Identifikujte grešku
Najočigledniji nedostatak električnih podizača stakla je da ne rade. Ako se problem pojavi na svim prozorima, možete biti prilično sigurni da je greška u glavnom krugu ožičenja, a ovo je također područje koje treba prvo provjeriti čak i ako je problem ograničen na samo jedan prozor. Provjerite da li se čuje kako motorić radi – ako radi, ali se prozor ne pomiče, problem je u mehaničkom spoju.
Spori ili nagli rad i mehanička buka upućuju na problem s mehanizmom, vodilicama prozora ili pogonskim motorom dotičnog prozora – činjenica da prozor djelomično radi pokazuje da je električni krug zatvoren.
Slično, zaglavljivanje na pola puta je vjerovatno zbog mehanizma ili vodilica prozora, a ako čujete zveckanje iz vrata, vodilice prozora mogu biti labave. Nepravilan rad, sa prozorom koji ponekad radi savršeno, a zatim se aktivira, najvjerovatnije je posljedica povremenog električnog kvara, kao što je labav spoj.
Provjerite osigurač
Većina strujnih krugova prozora zaštićena je osiguračem u dovodnoj liniji i ovo je prvo mjesto za provjeru ukoliko električni podizači stakla ne rade. Kod nekih aranžmana, jedan osigurač u glavnom dovodu se koristi da se zaštite električni podizači stakla kompletnog prozorskog sistema, tako da kvar ovdje utiče na sve prozore. Drugi automobili imaju pojedinačne osigurače za svaki motor prozora tako da će kvar utjecati samo na jedan prozor.
U nekim automobilima osigurač je u glavnoj kutiji sa osiguračima, ali mnogi proizvođači koriste in-line osigurače pa provjerite u svom priručniku gdje je osigurač i zamijenite ga ako pregori. Umjesto osigurača sistem može biti opremljen prekidačem.
Zatim testirajte prozor. Ako ispravno radi, osigurač je vjerovatno pregorio (ili se isključio) zbog privremenog preopterećenja. Međutim, ako novi osigurač odmah pregori, morat ćete dalje istražiti.
Provjera napajanja
Općenito, struja za krugove prozora (koji povlače veliku struju) se napaja direktno iz akumulatora preko releja koji se aktivira uključivanjem paljenja. Pronađite položaj releja u priručniku za automobil.
Upotrijebite ispitnu lampu da provjerite da struja dolazi do releja. Sa uključenim kontaktom provjerite ima li struje na upravljačkom terminalu releja. Ako ne postoji problem je u ožičenju iz kontakt brave. Zatim testirajte izlaznu stranu releja – struja znači da je relej neispravan i da ga treba zamijeniti, inače problem leži u kontrolnim prekidačima, ožičenju ili samom motoru.
Električne greške
Da biste nastavili s provjerom, uklonite oblogu vrata kako biste mogli doći do motora. Generalno, to možete učiniti tako što ćete odvrnuti predmete kao što su pepeljare, ručke na vratima i kontrolne ploče.
Otvor na unutrašnjim vratima može biti obložen plastičnom folijom za kondenzaciju koju treba povući (ili u nekim slučajevima odrezati) olabaviti i pažljivo staviti na jednu stranu dok ne bude potrebna za ponovno postavljanje.
Nakon što ste dobili pristup motoru, provjerite obje žice za napajanje koje vode od prekidača dok upravljate kontrolnom sklopkom. Ako ustanovite da postoji struja u obje žice, problem leži u motoru što bi trebalo dalje istražiti. Alternativno, ako nema struje u žicama, ili samo u jednoj, problem leži ili u kontrolnom prekidaču ili u ožičenju.
Prilikom ove provjere na suvozačkim vratima imajte na umu da može postojati izolacijski prekidač na kontrolnoj konzoli koji se mora uključiti prije nego što pojedinačni prekidači na vratima prorade.
Za provjeru prekidača i ožičenja vratite se sa terminala motora pomoću ispitne lampe kako biste provjerili svaki spoj ili sklop sklopke zauzvrat. Jedno područje koje je posebno sklono kvaru je ožičenje koje prolazi između vrata i glavnog tijela automobila i savija se svaki put kada se vrata otvore.
Zamijenite sve pokvarene žice i neispravne prekidače, prepravite sve labave veze i izolirajte sve istrošene žice. Nakon popravke ponovo testirajte prozor da vidite da li ste riješili problem. Ako ne, nastavite sa svojim testovima jer može postojati više od jedne greške u kolu.
Provjerite mehanizam
Provjerite je li kabel pravilno zategnut. Zaglavljivanje i trzaji u radu često su posljedica problema s mehanizmom električnog prozora. Da biste to provjerili, počnite skidanjem obloge vrata. Pogledajte mehanizam da vidite ima li očiglednih oštećenja i uvjerite se da nema ničega što bi ga moglo zaglaviti – labave žice u šupljini vrata predstavljaju poseban rizik. Zatim upravljajte motorom i gledajte mehanizam da vidite radi li glatko ili ima prekomjernog puštanja bilo gdje u sistemu.
Teško istrošeni mehanizmi će se morati zamijeniti, ali se oni koji se zaglavljuju često mogu ublažiti podmazivanjem. Koristite lagano ulje (po mogućnosti sa grafitnim dodatkom) za tačke okretanja i mast na klizačima prozora i zupcima zupčanika. Nanosite samo male količine lubrikanta odjednom. Pod pretpostavkom da prozori sada rade normalno, obrišite višak maziva i zamijenite obloge vrata.
Čest uzrok zalijepljenih mehanizama je korozija zbog prekomjernog prodiranja vode kroz istrošene zaptivke. Ako mislite da je to slučaj, postavite novu brtvu.
Ako radnja ostane spora, problem može biti u motoru pa ga uklonite da provjerite. Ako se čini da motor radi (možda ćete moći da ga čujete ili osjetite vibracije), ali nema kretanja, zupčanik između motora i mehanizma vjerojatno nije uspio pa uklonite motor da provjerite.
Servis motora električnog podizača stakla
U većini slučajeva prije nego što počnete da rastavljate mehanizam regulatora, dobra je ideja pričvrstiti prozor u zatvorenom položaju tako što ćete ga zalijepiti za okvir kako biste skinuli težinu s mehanizma. Međutim, kod nekih automobila prozor mora biti u spuštenom položaju kako biste mogli da odvojite nosač od prozora. Zato budite spremni da povučete traku, spustite prozor i ponovo zalijepite traku ako je potrebno.
Način na koji je sklop motora postavljen zavisi od preciznog dizajna mehanizma, ali započnite proces uklanjanja tako što ćete isključiti žice za napajanje. Odvrnite zavrtnje koji drže motor za vrata ili mehanizam za namotavanje. Tada ćete možda moći jednostavno povući motor od ostatka mehanizma za namotavanje. Pazite na dijelove adaptera pogona koji bi mogli ispasti kada uklonite motor.
Međutim, ako se motor ne oslobodi, morat ćete ukloniti i ostatak mehanizma za namotavanje. Odvrnite montažne tačke na vratima i oslobodite poluge od stakla prozora kako biste ih mogli osloboditi.
Kada je motor izvan vrata, provjerite ima li zupčanika znakova oštećenja ili istrošenosti. Pokušajte ponovo spojiti napajanje i pokrenuti motor kako biste vidjeli da li radi glatko. Nepravilan ili spor rad ukazuje na kvar motora pa neka ga provjeri autoelektričar. Alternativno, pokušajte rastaviti sklop motora da podmažete ležajeve, zamijenite četke ako su istrošene i očistite komutator. Ako je motor neispravan i ne možete ga uspješno servisirati, jedini odgovor je zamjena.
Krajnji prekidači
Prilikom ponovnog postavljanja motora i mehanizma imajte na umu da neki motori imaju ugrađene granične prekidače za automatsko isključivanje motora kada prozor dosegne vrh ili dno svog hoda. Morate se uvjeriti da je ovaj prekidač ispravno postavljen prije nego što ponovo ugradite motor.